Bockstensturen 2012

Bockstensturen 2012
Faller också in i hyllningskören efter gårdagens lopp som fortfarande skapar endorfinsvall när jag tänker tillbaks på det. Att pumpa längs de flowiga stigarna i klitterna ovanför strandpromenaden med fästningen närmandes framför en var helt grymt ! Att man får en större lös sten mitt framför hjulet och märker att krafterna för ett snyggt bunnyhopp över den fanns kvar gjorde ju ingen större skada heller :)

Jag håller dock med om diket ganska nära slutet som diskuterats tidigare, det blev lite stökigt när man valde att som jag välja att snedda det med riktning höger, i högerspår. När dessutom staket-fållan kom tight efter och gjorde att man fick knixa sig snävt åt vänster för att komma på vänster sida om detta blev det lite problematiskt. Hände inget för mig men förstår hur Richard som gick genom tävlingen med högre fart än mig gjorde sig illa där. Någon spång/bräda såg jag inte där nu.

2.12 på 5-milarn igår, nästa år blir det under 5 på 95an!

Bockstensturen 2012
Sammanfattning:
Svårt att hitta parkeringsplatser för den som inte kan Varberg ordentligt.
Trevlig personal som ställde upp med info och vägvisning
Bra bana. Håller dock med ang. åkern i slutet. Den borde förbjudas, sög musten ur benen.

ett STORT plus till varm mat efter målgång. Bättre än kall pastasallad!!

Grymt jobbat alla som ordnad med BST.

Jag är otroligt nöjd med min prestation.. Hade som mål att klara 5 timmar.. kom i mål på 5.01 :)
Siktar på att kapa 30 min till nästa år..

Bockstensturen 2012
Låg sjuk i influensa i veckan men startade ändå. Tänkte att om det inte känns bra så bryter jag. De aptråkiga gruvägarna ut från stan kändes dock helt ok. När jag kom till 17 km och fortsatte in på BST50 så var det vara att trycka på. Stigar med rötter och stenar är min styrka. Långa nedförsbackar med grovt grus är bara att trampa fort nedför, bromsa kan jag göra en annan dag.
Men varför kom vinden från alla möjliga håll utom bakifrån?
Körde in på 2:45 och grymt nöjd efter mina sjukdomsvecka.

På plussidan:
Varm mat
Sol och värme
Härliga funktionärer
Massagen
Punschpralinerna

På Minussidan:
Vinden
Folk som måste köra om på höger
Alla som ska gå mitt på stigen och hindrar oss andra att cykla om.

Bockstensturen 2012
Jag tycker att banan är väl avvägd. Som någon sade så skall man ju orka 95 km.

Fältet har god tid på sig att dra ut sig på vägarna i början, så att det inte blir för mycket köbildning när osäkra cyklister tvärnitar för sådant som vana MTB-åkare bara tycker det är kul att bränna rakt igenom.

/Mats

Bockstensturen 2012
Jättebra arr,kul bana (50km)Gick över styret i nämnda dike invid järnvägsunderfarten knappa kilometern innan målet, tror det var vid denna vurpa min cykelpump och multiverktyget från Topeak försvann ur ryggfickorna. Hade ändå provcyklat denna bit ifrån Apelviken-startområdet och noterat att det var till höger man skulle hålla sig. Nåväl 1.58 å lite till är över förväntan för min del. Kommer tillbaka nästa år.

FnR

Bockstensturen 2012
Härlig film Peter233. Fångade känslan bra tycker jag. Men synd att stigarna i slutet längs med kusten inte kom med pga batteriet där.. de var fina :)

Bockstensturen 2012
FnR skrev:
-------------------------------------------------------
> Jättebra arr,kul bana (50km)Gick över styret i
> nämnda dike invid järnvägsunderfarten knappa
> kilometern innan målet, tror det var vid denna
> vurpa min cykelpump och multiverktyget från
> Topeak försvann ur ryggfickorna. Hade ändå
> provcyklat denna bit ifrån
> Apelviken-startområdet och noterat att det var
> till höger man skulle hålla sig. Nåväl 1.58 å
> lite till är över förväntan för min del.
> Kommer tillbaka nästa år.
>
> FnR

Jag hann notera att det låg ett multiverktyg och en pump där i nämnt område, men jag stannade inte och plockade upp det ;)
Det satt en funktionär där, så det kanske blev upphittat vid röjningen?

Bockstensturen 2012
Virusko skrev:
> FnR skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jättebra arr,kul bana (50km)Gick över styret
> i
> > nämnda dike invid järnvägsunderfarten knappa
> > kilometern innan målet, tror det var vid denna
> > vurpa min cykelpump och multiverktyget från
> > Topeak försvann ur ryggfickorna. Hade ändå
> > provcyklat denna bit ifrån
> > Apelviken-startområdet och noterat att det var
> > till höger man skulle hålla sig. Nåväl 1.58
> å
> > lite till är över förväntan för min del.
> > Kommer tillbaka nästa år.
> >
> > FnR
>
> Jag hann notera att det låg ett multiverktyg och
> en pump där i nämnt område, men jag stannade
> inte och plockade upp det ;)
> Det satt en funktionär där, så det kanske blev
> upphittat vid röjningen?

Se där.Jag får höra mig för hos arr. kanske kanske....

FnR

Bockstensturen 2012
Jag tyckte inte diket var så farligt. Däremot efter diket när man kommer ut på vägen och det står järnstolpar till vänster. Svårt att se att man skulle till höger direkt och livsfarlig att inte stängslet var dämpat med skumgummi eller liknande.

Bockstensturen 2012
Skön film Peter. Bra tryck i pedalerna och många omkörningar. Dessutom kan jag jävlas lite med en polare som du körde om 2ggr ;)

Bockstensturen 2012
Vill oxå passa på att tacka för ett bra arrangemang. Bra vägvisning och pilning. Gott om duschar och god mat efter.

Ett tips till de som blev överraskade av dike m.m på slutet är att passa på att köra de sista 2 km på uppvärmningen för att få lite koll på sådant. Men visst, kan förstå om en del blev tagna på sängen av diket på slutet.

Uffe

Bockstensturen 2012
Jag måste få fråga hur man lagt upp resultaten för Herrar Motion 95km?
Allt är ju huller om buller.

Jag skulle vilja se en lista från 1 till DNF/DNS istället för att bara hitta sin tid.

Bockstensturen 2012
Det där diket som ni pratar om var man inte riktigt beredd på men lyckades iaf komma fram till att högersida sida såg lite lättare ut men man kom med alldeles för hög fart och så blev det väldigt kraftig sväng för att inte hamna i stängslet. Som tur var hade ni ju målat en vitt linje på backen så att man förstod att man behövde svänga.

Mkt bra arrangemang, fint väder, tyvärr åt jag alldeles för lite punchpraliner vid målgång.

JockeS> Sök på motionklass 95km, lämna samtliga fält tomma och sortera på tid. Öka antalet resultat per sida till 100 så slipper du bläddra så mkt.

Bockstensturen 2012
tba skrev:

>
> JockeS> Sök på motionklass 95km, lämna samtliga
> fält tomma och sortera på tid. Öka antalet
> resultat per sida till 100 så slipper du bläddra
> så mkt.

Ahhh danke schön.... 191 plats av 410, inte illa pinkat av mig :) Nästa år ska jag banne mig under 100

Bockstensturen 2012
MRobson skrev:
> http://langloppscupen.raceweb.se/index.asp?page=1&
> ar=2012&tavling=72&klass=11
>
> Är nog enklare än vår egen site :)
>
> @Tobbe: Var det du som tappade klockan kring
> Nackhestugan? Vet att fyrhjulingspatrullen skulle
> kolla extra efter den då de samlade in pinnar o
> skyltar direkt efter loppet. Tror tyvärr inte att
> de hittade någon. Bandelsgruppen ska kolla en
> gång till då de gör en sista koll efter skräp
> nu i dagarna.

------
Ja, det stämmer att det är jag. Hittar ni den så vore jag glad!
Tobbe, 0707 - 28 72 37

Tillbaka
Topp