body

kalle111

Ny medlem
body
Hej

Jag undrar hur bodyn sitter fast på hjulaxeln? Behöver man något vertyg eller avdragare för att få loss bodyn, vilket vertyg eller vilken avdragare i så fall. Vilken body ska man köpa om man ska byta till en ny body, jag har en 7-delad kassett, Alivio bakväxel, Linus disc hjul på en Nisiki 301 cykel?

Johnny

body
Atlas skrev:
-------------------------------------------------------
> En bild säger tusen ord.

Du menar så här?

thebody.jpg

Elle "the body" Macpherson

body
kitzblitz skrev:
-------------------------------------------------------
> Atlas skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > En bild säger tusen ord.
>
> Du menar så här?
>
>
>
> Elle "the body" Macpherson

Rejält trosskydd...

Nej men ärligt, ta en bild på navet så skall vi säga hur du tar av bocyn. Det behövs ingen finkamera. Men det har genom tiderna funnits en hel del modeller. och gör det fortfarande. Det vanligaste är att det demonteras med en insex in i navcenter.

body
Hej!

Jag har också en body som jag behöver med!

Min Bontragerbody, på det hjul som sitter på min Trek Fuel 90 sen jag köpte den 2003, har börjat gå trögt så att det matar på kedjan när jag inte trampar.

Vad vet jag, kanske är bodyn utsliten. Jag har i alla fall kört kanske mellan tjugo och trettiofem timmar om året, ja, säg att jag har kört tvåhundrafemtio timmar på navet sen jag köpte det.

Med beskrivningen från Park Tools, undrar vilken typ av body det är.

Niklas

Bilagor

• Photo 2011-10-18 09 30 47.jpg
    Photo 2011-10-18 09 30 47.jpg
    62.6 KB · Besök: 20
  • Photo 2011-10-18 09 31 10.jpg
    Photo 2011-10-18 09 31 10.jpg
    62.6 KB · Besök: 23
body
Det bör vara ett Select-hjul val? I så fall har bodyn artikelnr: 268886(hos Trek) och kostar ca 250kr. Den passar: Bontrager SSR, Select och Super Stock.

Tillbaka
Topp