Boende i Whistler

Sigge Star

Aktiv medlem
Boende i Whistler
Hej,

Har någon bra tips på boende i Whistler sommaren 09?

Jag/vi letar efter motsvarigheten till en svensk "stuga i fjällen".

Körde några dagar där i somras, men hann inte reka annat boende. Bodde på hotell och röjde runt på berget 10-20 varje dag, rätt slut på kvällarna för att reka boende för ett år framåt...

Till sommaren är vi ett gäng som kommer att hänga där en vecka efter "uppvärmning" på North Shore Van. Det finns en massa bra hemsidor med diverse dyra chalets men har du kanske varit där och vill dela med dig dina boendetips?

Tacksam för svar
/sigge

Boende i Whistler
Ta kontakt med stephanov här på forumet , han jobbar just nu i vancover och ska jobba sommarmånaderna i whistler . Om han inte har någon kolla nu så borde han få d tids nog , lycka till och förhoppningsvis ses vi där ( osäkert hur mycket pengar vi lyckas spara under mamma/pappaledigheten )

Boende i Whistler
Tackar Tengblad.
Har försökt få tag på Stepanov - få se om det nappar. Klart du ska dit. Hör av dig vad det lider.

Westman; ja, visst är det synd om oss... Finns bara ett botemedel för dig; häng på!

/sigge

Boende i Whistler
Var där 2005 och då hyrde vi en "lägenhet" till väldigt bra pris. Den låg i Blueberry Hill, nästan mitt i Whistler. Tog väl knappt tio minuter att trampa till Bikeparken. :-) Det var en privatägd lägenhet förmedlad via nätet. Sökte snabbt på Whistler Blueberry Hill rentals och fick fram den här sidan, värt att kolla: http://www.vrbo.com/vacation-rental...umbia/vancouver-area/whistler/blueberrry-hill

Finns inget ställe som Whistler och Vancouver, det _är_ cykelparadiset på jorden. Have fun! :-)

/Leo

Boende i Whistler
Schyrrans det!
Ska surfa runt enligt dina tips och yes; BC är paradiset.
Ska du över igen kan jag rekommendera några helsköna ställen i Oregon och Washington state också.
//Sigge

Boende i Whistler
Magnus: Ska finnas en bra på Olympia-halvön, men jag har bara kört i bergen norr om Columbia River. Inga liftar, men mycket skön cykling utför. Tar dig nog ca 3 timmar från stan. Men ärligt talat, ska du ut och köra 3 timmar så är det väl ungefär vad det tar upp till Whistler (om alla vägbyggen inför OS börjar bli färdiga).
/S

Boende i Whistler
Hur länge skall du vara där? Vilken prisklass rör du dig i Sigge? Jo så billigt som möjligt såklart men vad är smärtgränsen för ekonomin.
Priserna du ser på diverse hemsidor är oftast dyngs/korthyran så kasta inte bort sådant som verkar för dyrt. Det går alltid att förhandla om totalkostnaden för boendet, och även om ena skatte satsen ;). Har alltid lyckats hamna på 1/3 eller lägre som totalkostnad om man jämnför med dyngs priserna.

Rekommenderar Blackcomb (så högt upp som möjligt). Mycket svalt och skönt på kvällen bland träden.

"Stuga i fjällen" = Townhome som hjälp då du söker boende.

Boende i Whistler
Jag kan tyvärr inte ge så jäkla mycket tips eftersom jag håller på att leta febrilt själv. Vad jag har hört så kommer det inte att vara lätt eftersom de under sommaren kommer att bygga färdigt allt inför OS, och att de många byggarbetarna tar upp alla billiga ställen att bo på. Det låter lite besynnerligt så jag vet inte om det stämmer, men antagligen är det så.

Med detta sagt så tror jag att jag kommer att bo på något hostel när jag väl anländer i Whistler, typ detta:
http://www.ubcwhistlerlodge.com/

Det ligger en bit från backen men man kan ju hänga på hojen på bussarna så det ska nog funka.

Till er alla kan jag bara säga att Vancouver är BÄST. Sjukt grym stad.

Läs min blogg om ni vill se lite bilder på de vackra bergen här omkring.

whataboutcanada.blogg.se

Boende i Whistler
Tack för tipsen.
Jag börjar få en idé om olika bra boenden.
Stepanov: Kan bara instämma i gillandet av Vancouver. Hare finfint där borta - vi kanske ses upp i bergen.
/Sigge

Boende i Whistler
Återuppväcker denna från de döda, sådär 7+ år senare!

Uppdaterade tips på bra boenden i Whistler mottages tacksamt...? Vore också fantastiskt med tips på bästa stället att hyra hoj då jag primärt kommer vara i området i affärer och inte kommer släpa på cykel +ANNAT.

Edit: Kanske ska specificera behoven. Kanske blir två repor:
1. Ensam, i första hand hotell, centralt. Bra men inte überlyx.
2. Med familj, lägenhet/stuga på bekvämt cykelavstånd. Även här bra svensk standard.

Tack på förhand! Alla tips oerhört välkomna! :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp