Boende Vätternrundan

Boende Vätternrundan
Förra året delade jag på en massageklinik med ett gäng kompisar. Helt överlägset. Framförallt eftersom vi startade samma tid (09.44). Men det kräver ju ett gäng kompisar.

Boende Vätternrundan
På de flesta provisoriska campingar går det utmärkt att bara dyka upp dagarna innan och pröjsa/sätta upp tältet. Jag bokar inget, det brukar ju vara fint väder.

MVH
Magnus

Boende Vätternrundan
Aldrig något problem, bara att sopa upp ett tält på alla hundratals provisoriska camping/parkeringar som poppar upp överallt. Ibland slänger jag ur sätena och sover i bilen.
Natten innan brukar man ju ändå inte sova, och efter loppet kan man sova i en hög med stenkross om så är... Så det där med bekvämlighet brukar vara bortkastat ; )

Boende Vätternrundan
Vi bokade privat lägenhet genom turistbyrån bara ett par månader innan loppet gick 2009. Vi var sex pers och betalade nog 800 per person vilket visserligen kan tyckas mycket för en lägenhet i två nätter, men det funkade perfekt för oss. Man ringde bara turistbyrån och uppgav hur många man var, och så ställde dom en i kö och ringde tillbaka när ett objekt dök upp.

Telefonnumret står på VR's hemsida.

/Mats

Boende Vätternrundan
Har bott två år i tält på tillfällig camping på nåt ställe som heter Staffanstorp. Kostade ett par hundra för två nätter då, fanns möjlighet att byta om inomhus, toa, dusch, kunde sitta inne och käka frukost osv.

Glöm inte att det är ett par km till starten. Jag råkade ut för broöppning mitt i natten ena gången, blev lite småstressigt.

Nu verkar de ha fördubblat till 400 spänn..

http://www.vatternrundan.se/Default.aspx?module=4&content=19&lang=SV&fwsite=1

Camping Staffanstorp
Motala AIF Fotbollsklubb erbjuder camping på Staffanstorp i södra delen av Motala under Vätternrundan. Bil+tält eller bil+husvagn eller husbil 400 kr, gäller torsdag 12:00 till söndag 12:00. El finns ej. Information och bokning på telefon 0141-22 32 54 eller fotboll@maif.org.
Kontant betalning ( ej kort) sker vid ankomst.
Gratis buss finns till torget och centrum under Vätternrundahelgen.

Boende Vätternrundan
Vi bodde på furulids camping i år och det var helt ok. Vi fick klara oss utan el men fick hjälp av campinggrannar att värma lite vatten till kaffet. Funkade bara bra. Lite snålt med duchar men inget större besvär då alla kom in vid olika tider.

;~}

Tillbaka
Topp