Bohusleden på hybrid
Skulle introducera skogscykling på Bohusleden i Delsjön för en jobbarkompis i söndags. Han hade nog missuppfattat vad jag menade med stig, och dök upp med sin hybrid till pendlarcykel, trots att han hade en gammal mtb i garaget. Naturligtvis fick han ta min fulldämpade AM medans jag körde på hans hybrid.
Det är märkligt men det funkade faktiskt. Jag tog de allra flesta klättringar och utförslöpor från Björndammen längs bohusleden och sedan längs stigen over Knipeflångsbergen. Men man kunde ju inte bröta på utan det blev ganska delikat cykling med noggranna spårval och låg hastighet i stenparierna. Att det var en extrem lättviktcykel hjälpte naturligtvis.
Idag har jag bra med värk i överkroppen, spände mig nog en del...
/Mats
Det är märkligt men det funkade faktiskt. Jag tog de allra flesta klättringar och utförslöpor från Björndammen längs bohusleden och sedan längs stigen over Knipeflångsbergen. Men man kunde ju inte bröta på utan det blev ganska delikat cykling med noggranna spårval och låg hastighet i stenparierna. Att det var en extrem lättviktcykel hjälpte naturligtvis.
Idag har jag bra med värk i överkroppen, spände mig nog en del...
/Mats