Bontrager kovee pro hjul

Andph

Medlem
Bontrager kovee pro hjul
Köpt ett set bontrager kovee pro 30.
Blir lite fundersam när de väger 1740g inkl tlr band, 800g fram 940g bak.
Enligt spec ska de väga 1500g, även om jag plockar av band och ventiler så kommer jag ner till 1600g
Ska jag förvänta mig sådan felmarginal?

Senast ändrad:
Bontrager kovee pro hjul
Köpt ett set bontrager kovee pro 30.
Blir lite fundersam när de väger 1740g inkl tlr band, 800g fram 940g bak.
Enligt spec ska de väga 1500g, även om jag plockar av band och ventiler så kommer jag ner till 1600g
Ska jag förvänta mig sådan felmarginal?
Beror väl på hur bra våg du har? 100g felmarginal på en billig våg är ju inte mycket.

Är vågen bra skulle jag klagat efter att ha dubbelkollat med en till våg

Bontrager kovee pro hjul

Bilagor

• AB1D3AD8-D95E-467B-B48E-825A81A15339.png
    AB1D3AD8-D95E-467B-B48E-825A81A15339.png
    156.8 KB · Besök: 96
Bontrager kovee pro hjul
Bontrager kovee pro hjul
Hur kan plasthjul väga lika mycket eller lika typ lika mycket som långburkshjul.
De verkar ju inte vara så mycket bättre heller :(

Bontrager kovee pro hjul
Hur kan plasthjul väga lika mycket eller lika typ lika mycket som långburkshjul.
De verkar ju inte vara så mycket bättre heller :(
Den stora fördelen med kolfiberhjul är att de i princip aldrig behöver riktas. Jag har ett par Lucky Jack som jag tävlat på i 6 års tid nu och aldrig riktat. Och då kör jag ofta etapplopp i Alperna som inte är snälla mot hjulen.

Bontrager kovee pro hjul
Den stora fördelen med kolfiberhjul är att de i princip aldrig behöver riktas. Jag har ett par Lucky Jack som jag tävlat på i 6 års tid nu och aldrig riktat. Och då kör jag ofta etapplopp i Alperna som inte är snälla mot hjulen.
Då måste du ha en bra hjulbyggare :) om jag inte är helt fel ute så är det ekarna som håller hjulet rakt och inte fälgbanan

Bontrager kovee pro hjul
Då måste du ha en bra hjulbyggare :) om jag inte är helt fel ute så är det ekarna som håller hjulet rakt och inte fälgbanan
När ett hjul är skevt så är det väl ändå fälgen som är skev. Snurrar jag hjulet så ser jag att fälgen går i sidled. Metall böjs och får en ny form, kolfiber böjs inte utan fjädrar tillbaka.

Bontrager kovee pro hjul
Förutom att dom är tunga så har dom väl Bontragers perversa plastfälgband, släng dom och tejpa med tunn tejp så orkar du kränga däck.
Sjukt svårt att få på ett Schwalbe-däck, och det poppar inte vid 4 bar :( . Så jag vill byta bort plastbandet. Vilken bredd på tejp ska man ha?. Har Kovee Elite 30. Rekommendera gärna en tejp. Måste jag även byta ventiler till en med gummikon i ändan?

Bontrager kovee pro hjul
Sjukt svårt att få på ett Schwalbe-däck, och det poppar inte vid 4 bar :( . Så jag vill byta bort plastbandet. Vilken bredd på tejp ska man ha?. Har Kovee Elite 30. Rekommendera gärna en tejp. Måste jag även byta ventiler till en med gummikon i ändan?
Jag skulle köpa dt swiss tejp som är 2mm bredare än innermått fälg.
Vet inte vad du har för ventiler men jag använder bara koniska, helst helgummi men har med alutallrik i botten också.

Screenshot_20221023-164112_Samsung Internet.jpg

Tillbaka
Topp