Borra nytt hål i vevarm (för barncykel).
Jag håller på att sätta ihop en barncykel av delar i garaget men saknar ett par korta vevarmar. De flesta 150-armar som finns att köpa är ren skit, tredelade blytyngder med pånitade drev av pressad plåt. Jag vill ha singelklinga. Men jag har en hel del 175-armar liggandes, en Deore 4 kant och en FSA Gossamer (CX).
Har sett att folk kapat och borrat nya hål. Funkar det på alla alu-vevarmar eller är dom finare ihåliga? Man bör göra detta i en pelarborr, dessutom behövs två (vänster/höger) gängtappar, så det kanske är dyrt att lämna bort... Dvs kanske lika bra att köpa ny svindyr. Nån som hittat ett ca 150 vevparti som inte är skit och som tar en singelklinga?
Har sett att folk kapat och borrat nya hål. Funkar det på alla alu-vevarmar eller är dom finare ihåliga? Man bör göra detta i en pelarborr, dessutom behövs två (vänster/höger) gängtappar, så det kanske är dyrt att lämna bort... Dvs kanske lika bra att köpa ny svindyr. Nån som hittat ett ca 150 vevparti som inte är skit och som tar en singelklinga?