Bortappad GPS i Delsjön

tropfrog

Aktiv medlem
Bortappad GPS i Delsjön
Hej

Igår kväll tappade jag min Garmin Edge 810 i Delsjöområdet. Jag upptäckte förlusten någon stans i slutet av black beast trail. Innan dess hade vi kört början av Svartvitt, golfbaneslingan till spången på Ugglemossen, och en liten bit på blå/vit. Jag gick och letade i nästan två timmar i mörkret innan lampan dog och jag gav upp.

Om den dyker upp så står mitt telefonnummer i välkomstmeddelandet när man sätter på den. Jag bjuder på hittelön, maltdryck och/eller evig tacksamhet till uphittaren, beroende på dennes preferenser.

MVH
Magnus

Senast ändrad:
Bortappad GPS i Delsjön
Smart att sätta nummer istället för en smädelse (som jag har) som startup-meddelandet. Hoppas den kommer hem. OM den inte kommer hem men den hittas av någon som börjar använda den kan Garmin kolla upp vem den kopplats till ifall den nya användaren kör Garmin Connect.

Bortappad GPS i Delsjön
GPSen är nu tillbaka, hittades av 4 tonåringar som lekte i skogen. Startup meddelandet som jag lade in var altså väl ivesterad tid.

Jag rekommenderar alla att göra detsamma, instruktioner går att få av garmin support.

MVH
Magnus

Bortappad GPS i Delsjön
tropfrog skrev:
-------------------------------------------------------
> GPSen är nu tillbaka, hittades av 4 tonåringar
> som lekte i skogen. Startup meddelandet som jag
> lade in var altså väl ivesterad tid.
>
> Jag rekommenderar alla att göra detsamma,
> instruktioner går att få av garmin support.
>
> MVH
> Magnus

Grattis!!! :-D

Bortappad GPS i Delsjön
Finns alltså hopp för dagens ungdom! Kul med solskenshistoria!

Bra tips med välkomstmeddelandet. Har edge 810 inget fäste för snöre? På edge 1000 får man med en liten rem som man kan lägga ett varv runt styrstammen.

Bortappad GPS i Delsjön
Min 800 utlovar i startmeddelandet en generös hittelön till den som återbördar den till mig.
Lyckades peta in både mail & telefonnummer för enkel kontakt.

Kan vara värt en slant om man får tillbaks den.

Bortappad GPS i Delsjön
Rattnalle skrev:
-------------------------------------------------------
> Bjöds tonåringarna på maltdryck som tack? ;-)
>
> Skönt att det löste sig så snabbt och smidigt
> ändå.

Nej tonåringarna fick 500 kr mot löfte om att inte spendera det på alkohol eller tobak. Faktum är att de sa att de bestämt att gå på bio för den utlovade hittelönen under tiden de väntade på mig. Väl investerade pengar i Sveriges framtid :).

MVH
Magnus

Bortappad GPS i Delsjön
Vet du hur det gick till när den lossnade? Slog du i nåt eller satt den inte riktigt fast? Har du originalfästet eller är det någon tredjepartslösning?

Tillbaka
Topp