Bra affärer i New York el Washington DC

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum

Per

Ny medlem
Är det någon som kan tipsa om bra cykelaffärer i New York (Manhattan) el Washington DC. Är framför allt intresserad av gafflar.

Peter E skrev:
-------------------------------------------------------
> nu var det ett par år sedan jag var i NYC men
> Sid's Bike Shop är grym

Ligger den så man kan nå den utan att det bli en halvdagsexpedition, en episk tur långt ut i ngn förort.

Sid's är ok och ligger hyfsat nära FN-skrapan, typ 37 gatan eller så neråt andra, tredje avenyn.

Om du är ute efter något speciellt är det bästa att ta kontakt med en affär i förväg och be dem ta hem det du vill ha.

New Yorks avgjort bästa cykelaffär ligger inte på Manhattan utan i Brooklyn och är därmed tydligen diskad. De är iofs inte så jättestora på MTB.

danne skrev:
> Sid's är ok och ligger hyfsat nära FN-skrapan, typ
> 37 gatan eller så neråt andra, tredje avenyn.

Lysande, tack, vi bor på 33, lönar sig inte att beställa hem för oss. Då försvinner det förmånliga priset.

BMW ligger i williamsburg men är ingen affär. R&A cycles har allt som du någonsin kan tänka dig för vägcykling, på manhattan finns det en del sköna affärer för frihjulsfri cykling ( trackstar och bikecult lower east båda två). det finns en cykelkarta för NYC med alla affärer markerade

Per skrev:
> lönar sig inte att beställa hem för oss. Då försvinner det förmånliga
> priset.

Jag tror att Danne menar: "Om du är ute efter något speciellt är det bästa att ta kontakt med en affär i förväg och be dem ta hem det du vill ha" till butiken så att de verkligen har prylarna du vill köpa.

Lasse skrev:

> Jag tror att Danne menar: "Om du är ute efter
> något speciellt är det bästa att ta kontakt med en
> affär i förväg och be dem ta hem det du vill ha"
> till butiken så att de verkligen har prylarna du
> vill köpa.

Jo, jag förstår det, och med det förfarandet lär det inte bli särskilt billigt. Poängen med att handla i USA är att de ofta har jättebra priser, ssk på höstkanten. Men, för all del, det är inget dåligt råd om man vill ha något speciellt och är beredd att betala. Det vi är ute efter är ett par Vanillagafflar, om vi hittar några för ett hyfsat bra pris.

hittar du ingen bra butik kan jag rekommendera att handla online på www.pricepoint.com och låta dom leverera till din adress i NYC. dom har bra priser och ett brett utbud.

Per: Det är inte bara butikerna som har bra priser på hösten. Grossisterna vill också bli av med fjolårsprylar, således kan du fortfarande göra en bra deal genom att göra som jag föreslog.

Ring upp handlaren, var lite trevlig, säg vad du är ute efter och se vad han kan göra.

Speedgoat brukar kunna leverera till en rackarns massa andra cykelaffärer. Värt att kolla upp om man är ute i god tid.

> Speedgoat brukar kunna leverera till en rackarns massa andra cykelaffärer

Eller varför inte bara gratis direkt till ditt hotell från speedgoat. Gäller alla ordrar över $100.

Men de verkar inte ha nåt pangerbjudande på Fox Vanilla-gafflar just nu.

Senast ändrad:
cal skrev:

> Eller varför inte bara gratis direkt till ditt
> hotell från speedgoat. Gäller alla ordrar över
> $100.

Jo, visst, men jag är lite tveksam efter ett försök för ett par år sedan, då skulle jag få ett paket till ett hotell i San Diego, och det gick snett, kom iväg för sent för att hinna nå oss, så de fick återkalla det. En annan variant är att helt enkelt hyra en bil o åka till Laughlintown PA och göra ett personligt besök. 29 svenska mil enligt Michelin http://www.viamichelin.com/viamiche...e=1.0|EUR&devise2=Other&image.x=18&image.y=14

Kan vara helt ok om det är juste väglag. Kul att se lite nytt land! Men ingen höjdare om det är snö o rusk.

Tack för alla förslag;)

Ingen som vet något om cykelaffärer i DC? Bush åker ju MTB. Och det måste finnas fler. Någonstans måste de ju köpa o underhålla hojarna?

Per skrev:
> Ingen som vet något om cykelaffärer i DC? Bush
> åker ju MTB. Och det måste finnas fler. Någonstans
> måste de ju köpa o underhålla hojarna?
>

Det här butiken tror jag på: http://citybikes.com/site/index.cfm. Med lite tur så hinner jag besöka den i morgon och därefter lämna recension. Tittade in i en annan cykelbutik vi Dupont Circle, men den var inget att ha. Så den kan du skippa. Kolla http://www.bikearlington.com/Bikeshops.cfm för fler butiker i DC-området. Om jag hinner ska jag försöka beta av några.

Annars så kryllar det av SS och fixies här i DC. Många cyklar ser verkligen riktigt fina ut.

/Jörgen

Någon som har fler tips på butiker i Washington DC?
http://citybikes.com har jag redan tänkt mig in på då jag kommer bo cirka 7 minuters bilfärd i från den under mitt besök där.Men fler cykel relaterade tips mottages tacksamt.

Dåligt med namn men längs K street i Washington nere vid bron till Arlington ligger två eller tre mycket välsorterade butiker. Bra utbud men ganska höga priser tyvärr. Gillar du Trek ligger en stor butik ute på Arlington (skall kolla upp namnet vid intresse). Stanna halvvägs på K street och ät glass på Ben & Jerrys. VIll du ha asiatisk showmiddag med kockar som gör vulkaner atv lökar går du tvärs över gatan (in i shoppingcentret och käkar på Benihanas så har du en halv semesterdag planerad.

tja
ovan nämnda butiker( bicycle proshop och revolution cycles är cykelhimmel men som sagt lite dyra, men massa läckerheter att titta på!
har du bil skulle jag rulla mot A1 cycling el perfomancebike, herndon (centreville road nära dulles airport) respektive reston( plaza america) .
A1 är fox dealer, har hyfsade priser och tar hem grejer på två dar.
perfomance är oxå bra men tar lite längre tid på sig att ta hem saker.
perfomance har dessutom "we match all competitors prices" med massa undantag förstås men en lyric coil förra året fick jag för 5100kr. jag är fortfarande nöjd med det priset.
lycka till

Tillbaka
Topp