Bra bil xc mtb 5 maj 2019

Är det långa och flacka backar eller korta och branta? Det är lite svårt att se på den minimala höjdkurvan på deras hemsida...

Körde Bockstensturen 50km i höstas och gled in på 2.43. Hur pass likt rent tekniskt är detta lopp? Bör jag kunna lägga mig i en startgrupp runt 3H? Fick ju gå av cykeln pga kö och bröt flertalet gånger i Varberg..

Det finns ett flertal videos på youtube där man får se en stor del av banan (i och försig från tidigare år, men skillnaden mor i år lär knappast vara enorm). Har anmält mig till loppet, får se hur det går. Backarna i området där loppet går brukar vara rätt branta, ska se till att inte ta ut mig under dessa. Verkar också vara lönt att satsa på att köra fort på de lite planare sträckorna, svårare att köra om i skogen samt att det blir risk för kö.

Banan hade sina stigar, men fortfarande för få i förhållande till antalet grusvägar/asfalt. Men det är något man får leva med antar jag om man inte väljer endurotävlingar istället då. Omkörd på asfalt blev jag men tog igen väldigt bra på stigarna, vilket kändes gött.

Tillbaka
Topp