Bra bil xc mtb gbg

Bra bil xc mtb gbg
Haha man får se upp för Leif och hans polare på söndag mao!

Det är de första 30-40 metrarna på Thin L precis efter villaområdet som går nerför. Lite större stenar samt smalt mellan träden. Sjysst utför om du frågar mig men Leif & co kommer nog vilja leda biltemahojen ner där...

Bilagor

• DSC_2145.JPG
    DSC_2145.JPG
    473.8 KB · Besök: 46
Bra bil xc mtb gbg
Var och visade en kollega det knixiga partiet på Thin Lizzy förut.
Detta är sett nerifrån, man kör emellan de två träden mitt i bild.

Bilagor

• DSC_2152.JPG
    DSC_2152.JPG
    517.8 KB · Besök: 47
Bra bil xc mtb gbg
Insteget till thin lizzy är lite knepigare än vad det ser ut på bilderna. Naturligtsvis inga problem för alla bajsnördiga happyiter med fullface. Men gemene feskare kommer få gå av eller slå av näsan

Bra bil xc mtb gbg
Vädret var ju perfekt o stigarna snustorra vilket nog gjorde gott för Glenn. Ett fint arr trots allt strul innan. Mkt funktionärer o snutar ute. Men visst är det lite speciellt med så mkt asfalt o grus o stigar som är väldigt tekniskt krävande i långloppsmått. Nöjd, men kommer nog inte köra igen om inte banan ändras tillbaka till mer stig. Alt om dom gör ett rent grusrace, hade haft sin charm det med

Bra bil xc mtb gbg
Capra ibex sa:
Vädret var ju perfekt o stigarna snustorra vilket nog gjorde gott för Glenn. Ett fint arr trots allt strul innan. Mkt funktionärer o snutar ute. Men visst är det lite speciellt med så mkt asfalt o grus o stigar som är väldigt tekniskt krävande i långloppsmått. Nöjd, men kommer nog inte köra igen om inte banan ändras tillbaka till mer stig. Alt om dom gör ett rent grusrace, hade haft sin charm det med
aha, kul å höra. Ja jag tyckte LVG-loppet kändes lite bättre ordnat denna gången. Så vädret klarade sig där inne i stan då ja, tur.

Grusrace hade varit kul ja, då ställer jag upp med crossen utan att blinka.

Bra bil xc mtb gbg
Lite tråkigt att banan ändras varje år. Samtidigt får man vara glad för att någon gör något.
Men till nästa gång får man hoppas att det iallafall inte är mindre stig.

Bra bil xc mtb gbg
Efter tävlingar är det skoj att se hur det gick, tider, vilka som var med o.s.v. Jag har inte lyckats hitta mer än min egen tid. Finns det resultatlistor?

Bra bil xc mtb gbg
Inga resultat får presenteras i motionsklassen. Lite trist men så säger reglerna. Någon vänlig själ här på happy gjorde en lista i Excel förra året :-)

Bra bil xc mtb gbg
GordonK sa:
Inga resultat får presenteras i motionsklassen. Lite trist men så säger reglerna. Någon vänlig själ här på happy gjorde en lista i Excel förra året :-)

Vad är det för hittepå?
Är det ifall en glad motionär råkar köra snabbare än någon med licens?

Bra bil xc mtb gbg
Arrangemanget va välorganiserad tycker jag. Mkt funktionärer ute längs spåret och poliser i många korsningar i stan.
Sen att det blir mindre och mindre stig är ju en tråkig utveckling. Förstår att loppet ska passa alla osv. Men bland de snabbare åkarna blir det ju klar fördel för den inbitne xc-cyklisten som ledigt kör i klunga och har bott på en trainer hela vintern! Kommer det dock mer än en sten och några rötter tar det helt stopp, hahaha.

Då jag startade långt fram iår fick jag inte se så många Leif.. Men ironiskt va det en herre vid namn Leif före mig i mål :-\

Surhålet efter masten va ju inte med! Även på andra ställen avek banan från den på förhand anslagna. Kändes lite snopet..
Det nydragna partiet närmast Mölnlycke va spännande. Man va ju lite sleten så sent i tävlingen. Där svor nog Leif.. :-P

Bra bil xc mtb gbg
Vilka regler stoppar resultatlistor i motionsklassen? När jag varit med i tävlingarna i Långloppscupen har det funnits resultatlistor.

Bra bil xc mtb gbg
Jag körde idag och det var min första "tävling" någonsin. Tyckte det var ett bra och roligt lopp med kombination av stig/tekniskt och grusåka.
Kommer köra det igen.

Bra bil xc mtb gbg
Är det någon som vet vart alla bilder kommer att hamna. Jag tycker att det var väldigt många fotografer ute efter banan. Riktigt roligt lopp måste jag säga, och ganska jobbigt :-)

Bra bil xc mtb gbg
Surf sa:
Vilka regler stoppar resultatlistor i motionsklassen? När jag varit med i tävlingarna i Långloppscupen har det funnits resultatlistor.
Officiella sanktionerade tävlingar har inga resultat i motionsklassen.
(Vilket ju är rätt självklart om man ger det en tanke eller två.)
(Däremot så får man redovisa individuella tider osså går det pussla baklänges om man är angelägen men ändå inte orkar ställa upp i tävling.)

Bra bil xc mtb gbg
Den 6 maj, dvs dagen för Bra bil xc mtb gbg, kördes Lidingöloppet MTB. Där finns det en resultatlista för motionsklassen. Är det regionala regler som emmer hänvisar till? Är det annorlunda i Stockholm?

Bra bil xc mtb gbg
Hej alla,

Detta blir mitt första inlägg här på Happy.
Jag har inte kört detta lopp tidigare men anmälde mej i motionsklassen.
Stod i fålla 2(start 12:06), vet inte om det var första motionsfållan?
Någon som vet om gruppen som startade 12:00 bara var tävlingsåkare?
Efter att ha läst lite här på happy var jag tvungen att åka ut på lördagskvällen för att försöka leta på Thin Lizzy. Man ville ju inte dö på kuppen, men den såg cyklingsbar ut och jag fick för mej att merparten av banan skulle vara grus/asfaltsvägar.
Så här i efterhand kan jag säga att blöta stenhårt pumpade Thunder Burt på HT cykel = Inget fäste alls inne i skogen.
Kändes som det var väldigt stora kontraster på underlaget och jag hade det tufft inne i skogen med obefintligt fäste.

Rullade i mål på 2:21:58 och jag tror det blev 12 plats i motion herrar.
Tycker det är tråkigt att det inte finns en resultatlista för motion utan att man manuellt måste räkna fram vart man kom.

För min sambo var detta hennes första lopp och hon hade det otroligt tufft i skogen.
Men i mål kom hon, som sista person på tiden 5:04:45.
Vid det laget hade restaurangtältet stängt för länge sedan samt halva målfållan var nedplockad:)

Bra bil xc mtb gbg
Surf sa:
Den 6 maj, dvs dagen för Bra bil xc mtb gbg, kördes Lidingöloppet MTB. Där finns det en resultatlista för motionsklassen. Är det regionala regler som emmer hänvisar till? Är det annorlunda i Stockholm?
Nä det är ju mest att resultat är sådant som sänds till SCF och motionsklasser är inte SCF-sanktionerade tävlingar.
Resterande listor (som den du nämner) är bara tider som inte är officiella och som är ordnade kronologiakt så att säga :-)
Spelar kanske inte så stor roll för resp motionär men ska man använda sina resultat för att kvalificera sig för något så är skillnaden stor.

Bra bil xc mtb gbg
Roder sa:
Rullade i mål på 2:21:58 och jag tror det blev 12 plats i motion herrar.
Tycker det är tråkigt att det inte finns en resultatlista för motion utan att man manuellt måste räkna fram vart man kom.

Kör man motionsklass så är det inte tävling, utan just ett motionslopp. Därav inga resultat eller placeringar :)

Bra bil xc mtb gbg
"Nä det är ju mest att resultat är sådant som sänds till SCF och motionsklasser är inte SCF-sanktionerade tävlingar.
Resterande listor (som den du nämner) är bara tider som inte är officiella och som är ordnade kronologiakt så att säga :-)
Spelar kanske inte så stor roll för resp motionär men ska man använda sina resultat för att kvalificera sig för något så är skillnaden stor."

För mig spelar det stor roll. Jag ska inte kvalificera mig för något. Jag vill veta hur jag placerade mig i förhållande till andra motionärer. Jag skulle gärna titta på en lista "som bara är tider som inte är officiella och dessutom är ordnade kronologiakt så att säga".

Bra bil xc mtb gbg
Surf sa:
För mig spelar det stor roll. Jag ska inte kvalificera mig för något. Jag vill veta hur jag placerade mig i förhållande till andra motionärer. Jag skulle gärna titta på en lista "som bara är tider som inte är officiella och dessutom är ordnade kronologiakt så att säga".

Om det spelar "stor roll" så är det ju bara att köra tävlingsklass.

Bra bil xc mtb gbg
Konkret sa:
Capra ibex sa:
Hur svårt är det att begripa följande
Tävlingsklass
Motionsklass

Visst är det så men hur svårt är det för arrangören att helt enkelt lägga listan efter allt eftersom folk kom i mål?
Ungefär lika svårt som att anmäla sig till rätt klass om man nu är så tävlingsinriktad att man nödvändigtvis vill veta sin placering. :)

Bra bil xc mtb gbg
Konkret sa:
Capra ibex sa:
Tävlingsklass
Motionsklass

Visst är det så men hur svårt är det för arrangören att helt enkelt lägga listan efter allt eftersom folk kom i mål?
Du har aldrig tänkt längre än näsan räcker eller? Det kan ju hända att folk anmäler sig till motionsklass just därför att man INTE vill vara med i en resultatlista. Många vill cykla utan bli uppspecad i en lista. Det är en mycket respektabel inställning tycker jag.

Bra bil xc mtb gbg
Capra ibex sa:
Konkret sa:
Capra ibex sa:
Tävlingsklass
Motionsklass

Du har aldrig tänkt längre än näsan räcker eller? Det kan ju hända att folk anmäler sig till motionsklass just därför att man INTE vill vara med i en resultatlista. Många vill cykla utan bli uppspecad i en lista. Det är en mycket respektabel inställning tycker jag.

Finns inget som säger att man måste få en placering bara för att man kommer in och läggs in vid den tiden man kom in på.

Frågor på det?

Tillbaka
Topp