Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Luthman Photography sa:Ja, du bör fylla på med fett.
Jag har för mig att drt där med rostfria har diskuterats förr och man skulle nog satsa på de icke-rostfria.
kay sa:Ska också byta lager i hjul.
Men vad är det för skillnad på ett sådant här 6902 RC och 6902 2RC ??? det är ju samma dimensioner vad jag har förståt.
fred_sv sa:Är det ingen landsvägs tävlings racer så ös in med bra vattentåligt fett.
Nån som provat siliconfett i kullager på cyken?
dnleriksson sa:När jag bytte svinginfästningslager på min Stumpjumper köpte jag lager på lokala butiken. När jag väl stod där och hade mina urplockade sönderrostade lager i handen var det inte ett alternativ att inte köpa, men typ 200 styck (möjligtvis +moms...kommer inte ihåg) var i saftigaste laget!
MEN, de tål 43000 rpm så de måste ju vara jättebra för cykelbruk :-)
Det som är synd är att det är dubbla lager på drivsidan så det är jättesvårt att fetta in det inre i efterhand. Tycker klart det är värt jobbet att plocka ner svingen och fetta in alla lagren någon gång ibland för jag tror det ökar livslängden skapligt med tanke på hur de brukar se ut eftersom jag gör det gör sällan.
Brukar använda Biltemas hjullagerfett. Tycker det känns lagom tjockt för att både smörja och stanna kvar. Det är väl när jag kommer upp i 43000 rpm över någon rotmatta som fettet värms upp och rinner ut lättare :-)
Tomas m sa:Ett tips när ni köper lager på Momentum eller liknande är att säga att ni jobbar på en industri i närheten så brukar priset bli mindre än hälften.?
qma sa:Tomas m sa:Ett tips när ni köper lager på Momentum eller liknande är att säga att ni jobbar på en industri i närheten så brukar priset bli mindre än hälften.?
Intressant.
Jag fick nog privatpersons-behandlingen när jag bad om priser på SKF lager från Tools Momentum.
Bara de åtta lagren till länkaget på min DH-hoj blev 2667 kr exkl. moms. :/
Ska man alltså kunna halvera det genom att gå in i butik och låtsas vara en B2B-kund från något industriföretag?