Bra Kundservice? Berätta din solskenshistoria...

Kupa skrev:
-------------------------------------------------------
> 42Hz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nästan alltid positivt överraskad när jag
> > handlar på systembolaget och gör
> beställningar,
> > alltid hjälpsamma och med gott humör, verkar
> > vara ett bra ställe att jobba på. :-)
>
> +1
>
> Min LBS (local beer shop) har en riktigt skön
> snubbe som stämmer in på det där.

+1

Transan som jobbar på vinbutiken är king, eller kanske queen.

Inte cykelrelaterat, men kul ändå var när jag köpte ett UL-fiskeset från ABU för 2år sedan. Hade av spötoppen på det 2 delade spöet och ringde ABU för att se o så jag kunde köpa en spötopp löst. Inga problem sa de och skickade ett nytt komplett fiskeset med spö, rulle och lina å 999:- helt gratis.

Inte min historia, men: En bekant har använt sin Houdini Power Houdi i princip dagligen i tre år, då pajar dragkedjan. När han var nere på stan så gick han in i Houdinibukiken och frågade om det gick att laga eftersom han gillade sin tröja så mkt. De berättade då för honom att de tyvärr inte kunde ordna fram rätt dragkedja(eller hur det nu var) men han fick byta in sin gamla tröja mot en ny.

Det är sjukt bra service! Ifs tar de närmare 2000 spänn för en fleecetröja, men de är väldigt måna om sina kunder.

När jag jobbade som butikssäljare sa Houdini alltid att man skulle byta in reklamationer på en gång för det var viktigare för dem att kunderna blev nöjda än att vi följde reklamationsregleverket till punkt och pricka.

Luthman Photography skrev:
> Det är sjukt bra service! Ifs tar de närmare
> 2000 spänn för en fleecetröja, men de är
> väldigt måna om sina kunder.

Alltså, med tanke på detta (2000 spänn är ju fan helt vrickat för en tröja i fleecetyg?!?) så tycker jag nästan att man kan kräva en klanderfri kundservice. När jag köpte prylar med en prisnivå i Houdinis klass så räknar jag definitivt med ett mervärde jämfört med om jag shoppat random McKinley-fleece.

//Kristin

Kristin skrev:
> Luthman Photography skrev:
> -----
> > Det är sjukt bra service! Ifs tar de närmare
> > 2000 spänn för en fleecetröja, men de är
> > väldigt måna om sina kunder.
>
> Alltså, med tanke på detta (2000 spänn är ju
> fan helt vrickat för en tröja i fleecetyg?!?)
> så tycker jag nästan att man kan kräva en
> klanderfri kundservice. När jag köpte prylar med
> en prisnivå i Houdinis klass så räknar jag
> definitivt med ett mervärde jämfört med om jag
> shoppat random McKinley-fleece.
>
> //Kristin

Jag håller helt klart med dig om att de är sjukt dyra, jag har köpt min på deras outlet och samma med min sambo. Men o andra sidan har jag aldrig haft en fleecetröja som är så sjukt skön som min Houdi(jag tror även att det bara är Houdini som får använda just den typen av polartec, men det kan vara påhitt).

De har ju dessutom ökat i pris för varje år, utan att vare sig design eller material förändrats(vad jag vet). De började väl någonstans runt 1200-1300 för att nu ligga runt 1995 eller nåt sånt.

> Jag håller helt klart med dig om att de är sjukt
> dyra, jag har köpt min på deras outlet och samma
> med min sambo. Men o andra sidan har jag aldrig
> haft en fleecetröja som är så sjukt skön som
> min Houdi(jag tror även att det bara är Houdini
> som får använda just den typen av polartec, men
> det kan vara påhitt).
>
> De har ju dessutom ökat i pris för varje år,
> utan att vare sig design eller material
> förändrats(vad jag vet). De började väl
> någonstans runt 1200-1300 för att nu ligga runt
> 1995 eller nåt sånt.

Jag har samlat på mig fyra(!) Houdis men har liksom du köpt dem på utförsäljning. Det är definitivt en jättebra produkt men priset är ändå horribelt imho :).

Nåväl, just kläder är en extremt konkurrensutsatt marknad och de hade knappast kunnat ta ett så ofantligt pris om de inte lyckats med kombon bra kvalitet, hype kring märket, rätt marknadsföring och bra kundservice.

//Kristin

> Inte min historia, men: En bekant har använt sin
> Houdini Power Houdi i princip dagligen i tre år,
> då pajar dragkedjan. När han var nere på stan
> så gick han in i Houdinibukiken och frågade om
> det gick att laga eftersom han gillade sin tröja
> så mkt. De berättade då för honom att de
> tyvärr inte kunde ordna fram rätt
> dragkedja(eller hur det nu var) men han fick byta
> in sin gamla tröja mot en ny.
>
> Det är sjukt bra service! Ifs tar de närmare
> 2000 spänn för en fleecetröja, men de är
> väldigt måna om sina kunder.
>
> När jag jobbade som butikssäljare sa Houdini
> alltid att man skulle byta in reklamationer på en
> gång för det var viktigare för dem att kunderna
> blev nöjda än att vi följde
> reklamationsregleverket till punkt och pricka.

Samma sak hände mig, att dragkedjan pajade. Fast jag kontaktade Houdini direkt, de kunde ev skicka mig en ny dragkedja. Men de hade inga hemma utan det skulle dröja nån månad. Men det var iofs förväntat, tröjan är typ 5 år.

Så gränsen kanske går vid 3 år.. :-)

Jag har också fått väldigt bra service av Houdini, knatade in med ett par trasiga underställsbyxor (som iofs verkligen vara något att reklamera, pajade inom ett halvår) i butiken, sa att jag inte hade kvitto och att dom var köpta på Addnature. Gick därifrån med nya byxor och ett kvitto :-)

nikasp skrev:
> Oväntat ;) Jag vill ha *lite* reklam men inte fem mail i veckan. Jag tycker att de har en dålig
> taktik som fått mig att lessna.

Bra poäng iofs

42Hz skrev:
> Samma service i Raphabutiken? ;)

Nu är tusen kronors frågan, var är Rapha-butiken?

Vet ärligt talat inte om det här är en solskenshistoria eller kanske en "klart-till halvklart"- historia.

När jag nåt år efter plan fått ihop Dumslöjden"(lvg-stålram med Iterahjul och shimanobody) så upptäckte jag snabbt att bromsklossarna från sådär -83 inte var så kul.
Provade med några standardklossar, men de bara smetade, nästan utan att bromsa.
Så jag skickade en epost till Kool-stop, frågade vad de rekommenderade för klossar för plastfälgar. Helst några som inte smetar.
Fick svaret att vända mig till den lokala agenten. Han sade "plastfälg? Inte smeta? inte en aning, låt mig kontakta huvudkontoret".

Lite senare kom budet "använd KS Salmon".
Lät konstigt att använda en kloss framtagen för regn - man kan misstänka att den är mjukare - på en fälg där vanliga klossar smetar.
Men man får ju för skams skull anta att de kan sin produkt.
Och visst, de bromsade bättre än arvegodset från -83, men plötsligt var bromsytan ocharmigt orange, och efter mindre än 20 mil var klossarna slut.

Skickade en besviken epost till den lokala agenten, med bilder på infärgningen av bromsytan. "Ojoj, så tråkigt, vi skickar några klossar för kolfiberfälgar istället".
Sen ringde nån från huvudkontoret, och lovade fler klossar,"tillsammans med nästa sändning".

Klossarna från lokalagenten dök upp efter några dagar, men klossarna från huvudkontoret blev det aldrig ngt av

Så jag vet inte riktigt vad jag ska tycka.
Jag hade ju inte köpt ngt direkt från Kool-stop, vilket kanske befriar dem från lite ansvar för kundsupport. Men ÅAS så hade jag ju handlat grejer på DERAS rekommendation, som inte funkade alls. Och bromsytan är fortfarande orange, där inte kolfiberklossen hunnit smeta över med svart ännu.

Inte cykel men bilrelaterat. Hade en 740 som inte ville starta ibland och det var lite klurigt att komma på vad felet var. Var i kontakt med min bilmek flera gånger och han ägnade nog en halvtimme totalt i fler samtal. Jag bytte lite saker som han trodde att det kunde vara. Till slut lämnade jag in bilen för att han skulle kolla på den.

Sen ringde han lite senare och sa att han hade provkört den och smort tomgångsmotorn men han kunde inte hitta nåt fel annars. När jag sedan skulle hämta bilen ville han inte ha något betalt för han hade ju inte gjort något enligt honom. Men jag skulle tro att han totalt lagt en timme på bilen med samtal och provkörning +ANNAT.

Bilen har gått som en klocka sedan dess. :) Gissa vem som fått fixa bilen i fortsättningen?

Hade en digitalkamera från HP år 2004 som krånglade med bildsensorn.
Efter kanske 20 minuters felsökning med HP's telefonsupport så konstaterade dom att jag skulle få en ny kamera.
Två dagar senare knackar DHL på dörren och ger mig en ny kamera samt tar med sig den gamla.

42Hz skrev:
> Samma service i Raphabutiken? ;)

Nä, det är därför de alltid ser så lidande ut på bild, raphamodellerna.

Dagen före VR 2010 fick jag för mig att kolla pressfit-lagret på Scotten. Det varken såg bra ut eller lät bra. Hade inget i reserv och de lokala LBSarna hade inga hemma. På väg till Motala chansade jag och svängde in till Östercykel i Jönköping. Han hade inte heller något lager som passade men kom med förslaget att ta bort dura acen och sätt ditt ett campa vevparti istället. När jag frågade honom vad det skulle kosta sa han "Ä du kan låna veven och lämna tillbaka den någon gång när det passar". Till saken hör att han tog den ny ur en kartong från hyllan. Kände att jag inte kunde låna grejerna utan köpte den monterad och klar till ett bra pris. Suverän service!

Förra året fick jag testa ramgarantin på Scotten från 2008 genom Bike Tyson i Kungsbacka. Ett tröttsamt vevhusknak berodde på att lagerbanan var skadad och lagret glappade. Tyson gick en match mot generalagenten och fick loss en ny ram från 2012 på garantin! Jag behövde bara betala några tusen för överflyttningen, riktning av hjulen plus lite annat småfix.

Har faktisk en till solskenshistoria från förra året i december. Hade fått luft i frambromsen på min MTB som fö är köpt med servicegaranti på Cykelcity i Göteborg. Gick in till Martin klockan halv sex för att kolla läget. Martin tog tag i cykeln på direkten och bad mig komma tillbaka 20 minuter senare så skulle den vara klar. Under tiden passade jag på att gå till bankomaten som tyvärr snodde mitt bankkort. Gick tillbaka till Martin och beklagade mig. Han erbjöd mig att låna både dator och telefon för att spärra kortet. Gjorde det och rullade sedan från CC strax efter sex med bra nyp i bromsarna. Klart bra service!!

Ola på Pedalogerna, rent generellt alltid grymt hjälpsam och generös.

När jag hade lefty var Jonte på Cyklotekets verkstad otroligt tillmötesgående ett antal ggr.

bruce skrev:
> Ola på Pedalogerna, rent generellt alltid grymt
> hjälpsam och generös.

+1 på det. Har förvisso inte varit där på ett år nu men han är ju helt fantastisk.

bruce skrev:
> Ola på Pedalogerna, rent generellt alltid grymt
> hjälpsam och generös.
>
> När jag hade lefty var Jonte på Cyklotekets
> verkstad otroligt tillmötesgående ett antal ggr.

+1
Fast nu får man ge sig till Låspunkten i Sumpan och köpa låsprylar om man vill bli servad av Ola.

Ridley skrev:
> bruce skrev:
> -----
> > Ola på Pedalogerna, rent generellt alltid
> grymt
> > hjälpsam och generös.
> >
> > När jag hade lefty var Jonte på Cyklotekets
> > verkstad otroligt tillmötesgående ett antal
> ggr.
>
>
> +1
> Fast nu får man ge sig till Låspunkten i Sumpan
> och köpa låsprylar om man vill bli servad av
> Ola.

Va? Ere sant? (Han har väl jobbat i låsbranschen innan har jag för mig?) Fan.

bruce skrev:
> Ridley skrev:
> -----
> > bruce skrev:
> >
>
> > -----
> > > Ola på Pedalogerna, rent generellt alltid
> > grymt
> > > hjälpsam och generös.
> > >
> > > När jag hade lefty var Jonte på Cyklotekets
> > > verkstad otroligt tillmötesgående ett antal
> > ggr.
> >
> >
> > +1
> > Fast nu får man ge sig till Låspunkten i
> Sumpan
> > och köpa låsprylar om man vill bli servad av
> > Ola.
>
> Va? Ere sant? (Han har väl jobbat i låsbranschen
> innan har jag för mig?) Fan.
+ 1
Fan!

jansson99 skrev:
> Skickade min Polar RCX5 på service till Alvik i
> Stockholm i måndags. I går fick jag ett mail som
> talade om att klockan var fixad och på väg
> tillbaka. Idag låg ett vadderat brev med en NY
> klocka och ett nytt pulsband i brevlådan.
>
> Världsklass i servicenivå!

Samma för mig. Förra året så skickade jag in en Polar CS600X en fredag. Tisdag veckan därpå låg det en ny i brevlådan. Världsklass sa Bull.

De är för jävla trevliga, snabba och har en hög nivå på sin service.

Jag fyller på med två butiker som förtjänar beröm.

Beställde lite prylar inför vintern från Bike discount, bla annat ett par grip grab vinterhandskar. Valde storlek enligt tabellerna men väl hemma var dom för små. Trodde knappt att det skulle vara värt att skicka fram och tillbaka till Tyskland för ett byte men det visade sig att dom stod för frakten i båda riktningarna och någon vecka senare hade jag rätt storlek hemma utan något snack. Det funkar verkligen att e-handla över gränserna.

Men vill man ha tuning och hjälp med fix av småsaker vid t ex ett cykelköp så är LBS så klart bättre och där vill jag verkligen ge Cykloteket på Norrtullsgatan credit. Jag köpte en 29er där i höstas och efter första skogsrundan började växlarna krångla. Jag försökte ställa in dem själv men kunde bara inte få till det. Cyklade förbi Cykloteket på pendlingsvägen hem och deras suveräne mek tog direkt in cykeln och konstaterade snabbt att jag slagit i framklingan och skadat den. Han fixade det direkt utan kostnad och jag kunde nöjt cykla hem 15 minuter senare efter att även ha fått lite bra tekniktips om skogscykling.

Schreddan skrev:
> bruce skrev:
> -----
> > Ridley skrev:
> >
>
> > -----
> > > bruce skrev:
> > >
> >
>
> >
> > > -----
> > > > Ola på Pedalogerna, rent generellt alltid
> > > grymt
> > > > hjälpsam och generös.
> > > >
> > > > När jag hade lefty var Jonte på
> Cyklotekets
> > > > verkstad otroligt tillmötesgående ett
> antal
> > > ggr.
> > >
> > >
> > > +1
> > > Fast nu får man ge sig till Låspunkten i
> > Sumpan
> > > och köpa låsprylar om man vill bli servad
> av
> > > Ola.
> >
> > Va? Ere sant? (Han har väl jobbat i
> låsbranschen
> > innan har jag för mig?) Fan.
> + 1
> Fan!
Fan Fan!

För några år sedan kom jag in med trillskande växlar 17:45 till Pedalogerna. Ola tar sig givetvis an problemet utan att blinka, bara glädje o nyfikenhet. Jag åker där ifrån runt 20:00, alltså två timmer efter stängning. Då sitter bla nya delar från skyltexemplaret på min cykel, allt fungerar perfekt.
Bra service är bara förnamnet!
-Men låsprylar.. Synd.

joakim_v skrev:
> Vad kul med en positiv tråd! Och extra kul att
> höra alla fantastiska människor som gör ett bra
> jobb.

Plus ett

SJS Cycles. PayPalservern kraschade när jag skulle betala så jag betalade med kort. En kvart senare fick jag mail från PayPal att pengarna gått fram det hållet också. Kontaktade sjs kundservice via mail och fem (5) minuter senare hade de returnerat PayPalbetalningen. Snabbt och smidigt.

Cycle corner Hammarby Sjöstad.
Gav mig ut på en lunchrunda idag på monstercrossen i solskenet. Tänkte södermalm-Erstavik t.o.r. Tog i från tårna när jag skulle upp för backen utmed sicklakanalen, innan ältavägen. Drog loss en klingbult och min 40t titanklinga vek sig i en otrevlig vinkel och jag blev stående i 20min för att leta bult. Gav så småningom upp och puttade mig tillbaka mot söder med klingan rasslande och kedjan hängande. Chansade på att gå in på Cycle Corner och se om jag kunde låna en 5mm insex. Det fick jag. Sen fick jag även låna mothåll och ett skruvstycke och hammare mm. mm. inne i verkstan. Lyckades rikta klingan någotsånär rak och undrade skamset om man kunde köpa en klingbult på krita (plånboken i bralloran på jobbet). Fick en i gåva och kunde högst tacksam rulla tillbaka till jobbet endast en halvtimme sen, men med en fungerande cykel.
Tack!

Beställde lite olika grejer på bike24.com förra veckan.
Bl.a ett drev som skulle finnas i lager enligt hemsidan, beställde och betalade med kort.
Dagen efter kom ett mail att drevet var restnoterat.

Bytte till ett dyrare drev som kostade +€13 och lade även till en ny produkt i ordern som kostar €15 som jag råkade glömma i första beställningen.
bike24 bekräftade glatt ordern och skickade grejerna utan att debitera något extra som plåster på såret..
€28 "tjänade" jag på denna ordern, det tackar vi för ;0)

Fick detta i present av cyclecomponents vid förra beställningen.

Energygel, energybar, 1st. påse pulver med elektrolyter, 2 st. brustabletter med elektrolyter.
Alltid kul med samples.
DSC06055.JPG

Beställde kedja, lillklinga o kedjeolja från evaldsmtb i går.
Fick paketet i dag och hann precis smacka på grejerna lagom till kvällens happy ride..
Bra jobbat Jimmy!

En pin som håller ihop storleksjusteringen i min Limar-hjälm gick sönder igår. Efter lite efterforskningar verkade det omöjligt att hitta reservdel i närområdet så jag slängde iväg ett mail till Limar. Nu är en ny pin på väg med posten, free of charge. Grymt bra!

När jag hade galna ramproblem och skulle vara utan mtb i en månad på sommaren fick jag låna LBSn egen titan AM mtb, han var skadad och tyckte den skulle användas, så ska jag också säga att jag köpt ALLA delar någon annanstans, han bara byggde hojjen. Dr Spoke var det. Galet schysst gjort.

Solskenshistoria och solskenshistoria men med tanke på det kundbemötande man brukar få så känns det som en solskenshistoria-
Har iaf varit inne på Sportson, järnbrottsmotet (GBG)några ggr nu å köpt lite småsaker som nya trissor, pump å slang å sånt och fått kanonbemötande hela tiden, glatt, trevligt o kunnigt.
Änligen en LBS man kan gå till i mer än bara nödfall!

/T

Jag konstaterade efter en tur i förra veckan att en skruv lossnat på min Epic (till dämparen bak) och hoppades på att det skulle gå att beställa en ny skruv relativt snabbt men såg framför mig att det inte skulle bli någon cykling på säkert en vecka. Men Cykelhuset där jag köpte cykeln ifrån lät mig ta en skruv ifrån en av deras nya cyklar i butiken så slapp jag vänta :-)
Skulle tro att jag fortsättningsvis kommer köpa de mesta ifrån dom efter det!

Min köksblandarpip gick av för någonn månad sedan. En torsdagkväll...

Klockan 08:00 på fredag morgon ringde jag Mora Armatur och snackade med en Göran i Mora. Han var väl införstådd i "felet" och lovade att Anders i Stockholm skulle ringa.
Jag förklarade vänligt men bestämt att om det skulle dra ut på tiden skulle jag forska vidare då det är lite besvärligt att stå utan vatten i köket inför den stundande helgen...

Göran lovade återkomma så snart han kunde.

Klockan 08:15 ringer Anders och frågar lite om blandaren. Han frågar om jag är hemma mellan 10-10:30. Jag svarar att Ida är hemma.

Ida är informerad och kommer öppna när Anders kommer. Klockan 10:10 kommer Anders. Klockan 10:15 åker Anders efter slutfört uppdrag och vi har fått förstärkt pip Mark II.

Sånna företag gillar jag. :)

Länkar till ett eget inlägg som platsar i den här tråden:
http://happymtb.org/forum/read.php/1/2084852/2084852#msg-2084852

Nåt utan cykelanknytning:

När jag plockade fram bandslipen senast så small bandet av i skarven efter bara några minuters användning.
Bytte band och samma sak hände igen.
Och igen.
Och igen.
Hade inga fler band så det var bara att lägga av.
Ringde butiken: "vi säljer inte den modellen längre".
Skickade en epost med några bilder till generalagenten(Mirka Skandinavien), klagade lite och sade att butiken inte längre kunde hjälpa. De skickade en kartong med nya band gratis.

Visst, det hade varit mer praktiskt om banden hållit, och jag hade kunnat göra det jag planerat den helgen när jag började. Men det är ändå trevligt när företag tar ett sådant ansvar för sin produkt. Nu törs jag fortsätta handla deras grejer.

Men vad som gjorde mig lite förvånad är att de var inte ett dugg intresserade av de trasiga banden. Jag hade trott att de IAF hade velat veta när banden var tillverkade eller något. Nånting för att kunna undersöka varför haverierna uppstod. Men tydligen inte.

dabac skrev:
> Men vad som gjorde mig lite förvånad är att de
> var inte ett dugg intresserade av de trasiga
> banden. Jag hade trott att de IAF hade velat veta
> när banden var tillverkade eller något. Nånting
> för att kunna undersöka varför haverierna
> uppstod. Men tydligen inte.

Du kanske inte var den förste som råkat ut för problemet?

JT skrev:
> dabac skrev:
> -----
> > Men vad som gjorde mig lite förvånad är att
> de
> > var inte ett dugg intresserade av de trasiga
> > banden. Jag hade trott att de IAF hade velat
> veta
> > när banden var tillverkade eller något.
> Nånting
> > för att kunna undersöka varför haverierna
> > uppstod. Men tydligen inte.
>
> Du kanske inte var den förste som råkat ut för
> problemet?

Jo det är ju möjligt.
Säger ju inget bra om tillverkaren/processen om haverierna är så vanliga att de inte behöver någon vidare undersökning.
Måste ju vara ett hyggligt stort felutfall innan man blir så avtrubbad över att prylarna inte håller som de ska.

Dataöverföringskabeln till min Garmin FR pajade, den modellen som fästes med ett clip (tänk klädnypa) på klockan. Clippet gick sönder i gångjärnet. Det är över 2½ år sen jag köpte min FR. Frågade ändå Garmin-supporten om det gick att lösa på något bra sätt. Fick en ny datakabel i posten inom en vecka.

Jag köpte en RS800CX på XXL när de öppnade i Bromma.
I höstas hängde sig elektroniken och för att göra en lång historia kort fick jag uppmaningen att komma till Alvik och byta elektronik. Trots ålder på klocka och helt utan att jag själv ansåg att det behövdes.
Har ytterligare två solskensberättelser om Polar i Alvik men de sparar jag till en annan gång ;-)

pme skrev:
> Jag köpte en RS800CX på XXL när de öppnade i
> Bromma.
> I höstas hängde sig elektroniken och för att
> göra en lång historia kort fick jag uppmaningen
> att komma till Alvik och byta elektronik. Trots
> ålder på klocka och helt utan att jag själv
> ansåg att det behövdes.
> Har ytterligare två solskensberättelser om Polar
> i Alvik men de sparar jag till en annan gång ;-)

Har också bara fantastiskt bra erfarenheter av Polar. Kärvande band byttes direkt, utan knussel.

Lämnar in min Scott Spark Expert med sprucken kolfiberram på cykloteket efter att ha pratat med Scott i Uppsala.

9dagar senare hämtar jag den med en ny huvudtriangel. Det var snabbt o bra jobbat!!!!!

Det bästa av allt, det gick på garanti trots att jag är andra ägaren o den är 2,5år gammal.

Tack Scott!!

Hade en mindre vurpa för någon månad sedan som tyvärr slutade med oproportionerligt stora materiella konsekvenser. Effektmätaren dog, bakväxeln sned, skador på shorts och handskar. Gjorde en skadeanmälan till Trygg-Hansa och förklarade exakt vad som var skadat, vilka möjligheter det fanns till att reparera och att jag redan varit i kontakt med tillverkarna. Frågade huruvida jag behövde ta in cykeln för utlåtande hos en LBS också, men personen i andra änden tyckte det lät som att jag visste vad jag gjorde så det var lugnt att meka själv.

Skickade in Grand Tour Gloves och Lightweight Bibs till reparationstjänsten hos Rapha.
Handskarna fick jag tillbaka ett par veckor senare med en lagningslapp i höger handflata. På shortsen upptäcktes att siliconbandet som skall hålla benen på plats tydligen var på väg att släppa i förtid, det klassades som tillverkningsfel så jag fick en voucher att handla för istället. En voucher som dessutom var värd nästan 50% mer än vad jag betalat för shortsen. Tack Rapha!

Pratade med Quarq om reparation av effektmätaren och skickade en bild som visade var vevarmen träffat marken, samt lite klagomål om medioker batteritid (även efter applicering av firmware-uppdatering som skulle åtgärdat just detta). I värsta fall skulle jag få ett crash replacement-pris på en ny mätare, men de tyckte att mätaren borde ha överlevt detta så antagligen skulle det gå på garanti om de inte hittade spår av annan misshandel. Ett par veckor senare anländer en ny mätare utan kostnad, trots att jag köpt begagnat och inte hade originalkvittot. Tack Quarq!

Återstår nu bara att montera tillbaks mätaren och ringa Trygg-Hansa för att avveckla ärendet. Det som från början såg ut att bli dyrt slutade under femhundralappen för porto på effektmätaren och ett nytt växelöra, alltså inte längre värt att utnyttja någon försäkring.

Tillbaka
Topp