Kapten_Usling skrev:
-------------------------------------------------------
>
http://www.svensktkosttillskott.se/produkter/compl
> ete_diet (choklad)
>
> Funkar bra som enda energikälla, 3 veckor åt
> gången, samt innehåller fibrer.. kör själv en
> turbo-diet på det nu.. eller imorron.. man tappar
> ca:½ kg per dag om man är fet och bara käkar
> det (se till att du har en shaker, inge så gott
> med klumpar)
Jag tänker ju blygsamt påstå att jag inte är fet, utan "bara" dras med 7-8kilos övervikt. Det är strikt taget inte för viktens skull, utan hälsan, regelbundna vanor borde kunna rätta till magen... Hoppas jag.
Bingolotto skrev:
> Om du bara tänker kasta i dig något kladd så
> varför inte bara köra fasta fram till du ska
> äta något vettigt?
Tack, men det har jag gjort nu i lite drygt 25 år, vilket lett till att magen inte fungerar som den ska. Så jag tänkte jag skulle prova något annat.
Chrissofsweden skrev:
> Citronvatten: Som reserv de dagar du inte har
> mjölk hemma. Köp en flaska med koncentrat och
> tipppa i en matsked.
>
> Frukt: Äpple håller länge. Köp annars en fryst
> fruktmix. Plocka fram en portion(90-120g) kvällen
> innan och lägg i kylen för tining över natten.
Citron klarar jag kanske någon droppe på en schnitzel, men det förstör smaken på den goda maten, frukt, bär och grönsaker går bort i princip helt från alt jag äter. Undantagen är få, och inkludera rotmos, stuvad spenat och grönkålssoppa... Tomat, om man räknar ketchup, och lingon om man räknar den sylt som fås på flaska. Jag låtsas som om de sista två inte räknas, men det får vara lite upp till var och en. Det är mentalt, men poängen är att jag inte fixar att äta det, utan mår fysiskt dåligt av det. Och inte har man varit smart nog för att äta vettiga kosttillskott i heller.
Complete Diet ser ut att vara hälften så stora portioner, och innehåller klart mer fiber. Den innehåller även en del vitaminer, något jag misstänker att jag skulle må bra av. Meal-Pro ser ut att innehålla mer socker, men också massor av aminosyror. Är man dum i huvudet om man köper båda, och häller den ena i halsen en dag, den andra nästa? Jag försöker som sagt inte gå ner i vikt, det brukar fixa sig med viss automatik när värmen kommer, utan jag försöker hitta ett enkelt sätt att tvinga mig till något bättre vanor än de jag haft de senaste 25 åren. Styvmor var bland mycket annat, duktig på att se till så jag fick tre mål mat i mig, men sedan jag flyttat hemifrån har det inte riktigt fått den uppmärksamhet det kanske borde haft. Numera rasar magen oavsett vad jag äter, vilket kanske inte är så konstigt om "regelbudet ätande" är en stor pasta-baserad middag en gång om dagen och inget annat. Jag har kompletterat det med stora mängder te (massor med socker) och Cocacola. Jag är definitivt kolhydratknarkare, och det har säkert satt sina spår.
B!