Bra mtb cykelskor?

Bra mtb cykelskor?
XC50N är jättebra för att dom är vattenskyddade och anpassade för nordiska höstar och vårar. (funkar även på sommaren såklart) Det där silverfärgade "klick-spännet" är guld när det gäller att finjustera hur den ska sitta på foten.

Sen skaffar du MW-81 om du eventuellt ska cykla på vintern (eller senhösten när det börjar krypa ner mot noll).

Bra mtb cykelskor?
Arsozath skrev:
-------------------------------------------------------
> Inget annat än att de är billigare här:
> http://www.bike-discount.de/shop/k680/a59486/sh-xc
> 50n.html?mfid=43
> Personligen tycker jag de är snyggare i vitt :)
> http://www.bike-discount.de/shop/a59496/sh-xc50.ht
> ml?mfid=43
>
> Någon som vet vad N:et står för i modelnamnet?
>
> För övrigt, vad har du för typ av fot? Bred,
> "normal" etc?

N står för Nordic.

Den stora skillnaden förutom färgen är att XC50N är vattenskyddade vilket dom vita XC50 inte är, utan dom har mesh som släpper igenom vatten lika lätt som en tesil... Men för torra och varma sommardagar är dom vita suveräna!

Bra mtb cykelskor?
Bara för att ge dig med beslutsångest kan du även titta på dessa dojor: Specialized BG Comp, Giro Gauge & Code samt Mavic Tempo & Rush

Håller med Cerb om att Spec S-Works är grymma men dom kostar ju också 2-3ggr så mycket...
// Larsa

Bra mtb cykelskor?
Jag är jäkligt nöjd med mina. Har cyklat såpass med dem nu att jag ger dem klart godkänt De blir nog kanon för att förlänga säsongen innan det blir dags för vinterskorna (Diadora Polaris). Dvs. då de inte är helt ventilerade framme så kommer det inte att bli för kallt om tårna snabbt. De var faktiskt inte farligt varma i söndags när jag körde MTB i några timmar i 22-23 grader heller.

Köp! Fast inte för 1480 kr som jag gjorde utan för en tusing, var det på Evalds MTB? Jag flyttade ner klickspännet ett hack, sitter med en skruv, så har jag lite mer justermån beroende på hur hårt de ska sitta för dagen och vilka strumpor man har. Jag har 41-42 i skor och 265 mm lång fot och de som det står 265 mm i sitter perfekt (tån tar i innan man dragit åt ordentligt med klickspännet.

Bra mtb cykelskor?
Plockade upp ett par Diadora X-mig Carbon för 900 pix på XXL i Sisjön idag! De har bra priser på lite bättre skor just nu...

Edit: sköna, lätta och styva MEN kanske inte ett förstaval om det är en "höstrusksko" du är ute efter.

Senast ändrad:
Bra mtb cykelskor?
Arsozath skrev:
> Inget annat än att de är billigare här:
> http://www.bike-discount.de/shop/k680/a59486/sh-xc
> 50n.html?mfid=43
> Personligen tycker jag de är snyggare i vitt :)
> http://www.bike-discount.de/shop/a59496/sh-xc50.ht
> ml?mfid=43
>
> Någon som vet vad N:et står för i modelnamnet?
>
> För övrigt, vad har du för typ av fot? Bred,
> "normal" etc?

Där var ju bra pris på Shimanos M240 ... de är riktigt sköna och mkt styva, kan jag säga efter över 2 säsonger. Känns helt nya i finishen trots över tusen mil förra året och runt 350 i år, samt otaliga timmar spinning.

Bra mtb cykelskor?
melkersson skrev:
> Plockade upp ett par Diadora X-mig Carbon för 900
> pix på XXL i Sisjön idag! De har bra priser på
> lite bättre skor just nu...
>
> Edit: sköna, lätta och styva MEN kanske inte ett
> förstaval om det är en "höstrusksko" du är ute
> efter.

Hur tror du dessa skulle sitta på en plattfotis?
// Larsa

Bra mtb cykelskor?
larsaw skrev:
> melkersson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Plockade upp ett par Diadora X-mig Carbon för
> 900
> > pix på XXL i Sisjön idag! De har bra priser
> på
> > lite bättre skor just nu...
> >
> > Edit: sköna, lätta och styva MEN kanske inte
> ett
> > förstaval om det är en "höstrusksko" du är
> ute
> > efter.
>
> Hur tror du dessa skulle sitta på en plattfotis?
> // Larsa

De sitter perfekt på mina ankfötter i alla fall...

Tillbaka
Topp