Bra och snygg vardagscykel?

Temple cycles?

//Stefan
Temple är riktigt trevliga, men lite mycket pengar för vad jag vill lägga på cykeln tyvärr. Tänkte att jag för wb gångs skull ska försöka hålla en budget ? Men den cykeln är faktiskt spot on! Så vi får väl se vad som kan hända.

om du gillar singlespeed-looken men ändå vill ha en nödväxel för backarna kan jag föreslå antingen tvåväxelnav med bakåttramp, eller mer stealth en schlumpf speed drive. sitter i vevpartiet, ger direktutväxling eller plus 65 procent. växlas med en knapp för hälen.

kan monteras med kedja eller drivrem. finns en annan variant så man äntligen kan få lite fart på enhjulingen:)

kört några år på en brompton och varit nöjd. hälknappen är intuitiv. efter lite inkörning och uppsmörjning med syntetmotorolja istället för fett går den omärkligt lätt.
CABB4196-D02F-4447-92FB-814A75F243F1.jpeg

Hmmm... hur svårt kan det vara att bara hitta en vardagscykel som min fru säger. Håller med... borde vara så men... jäkla cykelintresse ?

Håller kvar tanken på det som diskuterats innan i tråden. Snyggt, komfortabelt, roligt. Men tänkte man kanske kunde gå åt lite hybrid/gravel/flatbar? Specialized Sirrus X (finns olika nivåer) ser ju rätt roliga ut på pappret åtminstone! Vad tror ni? Någon som testat? Verkar inte finnas att testa i närheten av mig just nu så...

Ingen som testat en Sirrus X? Verkar som att jag får ta mig någonstans och testa då... eeeeeeller helt enkelt chansa ? Låter som ett bra koncept på pappret iaf så...

Ingen som testat en Sirrus X? Verkar som att jag får ta mig någonstans och testa då... eeeeeeller helt enkelt chansa ? Låter som ett bra koncept på pappret iaf så...

Har inte testat Sirrus X men den ser ut som vad jag tycker är en perfekt pendel-cykel om man vill ha rakt styre. Jag gillar att den tar lite bredare däck och inte har onödigt många (tunga) växlar som jag ändå inte använder.

Men det är ju inte en klassisk herrcykel utan mer en enkel gravel med rakt styre.

Har inte testat Sirrus X men den ser ut som vad jag tycker är en perfekt pendel-cykel om man vill ha rakt styre. Jag gillar att den tar lite bredare däck och inte har onödigt många (tunga) växlar som jag ändå inte använder.

Men det är ju inte en klassisk herrcykel utan mer en enkel gravel med rakt styre.

Precis! Ska nog ha detta som ett alternativspår. Gillar konceptet som f-n :-)

Har själv köpt en Cube hybrid nyligen, kanske kan intressera dig:

Har bara kört 250km med den än så länge men känns riktigt bra, låg vikt, rullar lätt, bra komponenter rätt igenom, känns välbyggd. Lite bredare däck som ändå rullar lätt och klarar grusvägar fint.

Har själv köpt en Cube hybrid nyligen, kanske kan intressera dig:

Har bara kört 250km med den än så länge men känns riktigt bra, låg vikt, rullar lätt, bra komponenter rätt igenom, känns välbyggd. Lite bredare däck som ändå rullar lätt och klarar grusvägar fint.
Lätt att den skulle kunna funka. Bra däcksdimensioner med. Borde funka fint på både grus och asfalt. Tyvärr mer än jag tänkt lägga på min brukscykel, men ska absolut skriva ner denna på listan. Kan ju gå att hitta beggad kanske.

Har dessutom plågat en Cube hardtail i kolfiber i 7 säsonger utan minsta lilla fel eller irritationsmoment på någonting. Så det är bra prylar.

Tack för tipset!

Lätt att den skulle kunna funka. Bra däcksdimensioner med. Borde funka fint på både grus och asfalt. Tyvärr mer än jag tänkt lägga på min brukscykel, men ska absolut skriva ner denna på listan. Kan ju gå att hitta beggad kanske.

Har dessutom plågat en Cube hardtail i kolfiber i 7 säsonger utan minsta lilla fel eller irritationsmoment på någonting. Så det är bra prylar.

Tack för tipset!
Den kostar 10877 SEK här:

Finns även en billigare variant för 6522 SEK här:

Fri frakt även till Sverige.

Har aldrig tillverkats. (såvitt jag vet) Eller det kanske den har?
Globe roll däremot finns att köpa, inte en sån du tänker på?
Korrekt... ser
Har aldrig tillverkats. (såvitt jag vet) Eller det kanske den har?
Globe roll däremot finns att köpa, inte en sån du tänker på?
Korrekt... ser ut som att jag blandat och gett lite mellan Globe Roll och Specialized Roll ? Båda hade funkat men som du säger är det nog Globe Roll som såg mest lockande ut på spec. ?

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp