Bra pendlingshybrid?

DavidS

Medlem
Bra pendlingshybrid?
Vad kan man rekommendera som pålitlig pendlarhoj för de flesta väder, varierat underlag (bra asfalt, dålig asfalt, grusväg), ej el, bra bromsar, upprätt åkställning för stadstrafik, rolig o kvick men robust? Pris är inte så viktigt, den kan kosta 20-30k.
Enda jag surfat fram hittills är varianter av Specialized Sirrus X. Är jag rätt ute? Alternativ?

Bra pendlingshybrid?
Jag får hem en sirrus x 3.0 2021 imorgon, kan såklart inte säga innan hur den är nu men kommer nog testa den en vända i helgen, så kan återkomma efter det.
Har tidigare pendlat med xc hardtail och min utförs mtb, men hoppas denna ska kännas lite trevligare än dom. Jag gav 11 500 för den inkl skärmar.

Men jag tror absolut du är helt rätt ute som det låter på det du skriver.

Senast ändrad:
Bra pendlingshybrid?
Frugan kör en Sirrus Elite med rakt styre med barends. Själv pendlar jag med en Ridley cx med bockstyre kompletterad med stänkskärmar och däcken utbytta till Schwalbe Marathon. En smaksak, båda alternativen funkar utmärkt.

Bra pendlingshybrid?
Mycket nöjd med min sirrus elite som jag köpte begagnad för några år sen. Slängt på skärmar och pakethållare för att funka bra både till vardags och pendling.
Bara byta slitdelar och njuta. Ser ingen anledning att byta på mååånga år.

Edit: en sån här är det. Blir glad varje gång jag ser den, fantastisk färg!

e4015.jpeg

Bra pendlingshybrid?
Nishiki Rush, finns även andra modeller av Nishiki. Trek FX kanske också kan vara värt att kolla in. Cyklar själv på en Merida Crossway Urban 300 som jag är nöjd med,

Bra pendlingshybrid?
Yes, kom igår och har precis kommit hem från en vända, jag är riktigt nöjd efter den första turen, sitter mycket bekvämt, rullar och går lätt, inget att klaga på efter idag iaf.
Gick att konvertera till Tubeless också.
Jag är 187cm och XL känns perfekt för mig.
Ska bli skönt med en riktigt pendlar hoj och kostar inte skjortan heller.
Rekommenderar.

Bilagor

• 20220319_145755.jpg
    20220319_145755.jpg
    1.3 MB · Besök: 108
Tillbaka
Topp