Bra pris på FOX-gafflar?

Guzzer

Medlem
Bra pris på FOX-gafflar?
Hej!

Gjorde en resultatlös sökning på forumet efter någon webshop (alt. vanlig affär) med bra pris på Fox-gafflar. Fox verkar omtyckta av många, men priset är ganska safftigt jämfört med RockShox och Marzocchi. Så; Var finns bästa priset?

//Guzzer

Bra pris på FOX-gafflar?
Jag kan varmt rekommendera Häggs! Kanonservice och billigt! Sedan finns CRC om du vill ha en "Fulvariant" av Fox gafflarna! Dvs. OEM gafflar. Alltid kul att stöjda en svensk cykelhandlare också! Särskilt när priset är bra!

/Erik

Bra pris på FOX-gafflar?
Fox, Maverick och i vissa fall Pace och RS gafflar (samt Alpha Q och Oval Concepts på lvg. sidan) kan beställas som OEM gafflar på alla ramar som beställas från North American Flyers, genom din favorit cykelhandlare (även Häggs.)

Det betyder att när man beställer ramen och gaffeln tillsammans blir den effektiva kostnaden för gaffeln betydligt lägre än MSRP. Tillräckligt lågt att jag kommer inte att särskilja priser för ramen och gaffeln eftersom det är egentligen betydelselös.

Bra pris på FOX-gafflar?
Daner skrev:
-------------------------------------------------------
> Det betyder att när man beställer ramen och
> gaffeln tillsammans blir den effektiva kostnaden
> för gaffeln betydligt lägre än MSRP. Tillräckligt
> lågt att jag kommer inte att särskilja priser för
> ramen och gaffeln eftersom det är egentligen
> betydelselös.

Nu börjar jag kallsvettas lite och det börjar framträda någon inskription på alviska på mitt kreditkort... Kan du konkretisera vad det innebär för prisnivå?

Bra pris på FOX-gafflar?
Har förstått att Fox har bra OEM-priser. Fox gafflar sitter ju på en mängd cyklar som (om jag överdriver en aning) inte kostar mer än en lös gaffel...

Bra pris på FOX-gafflar?
Tillräkligt låg att driva försäljning av ramar genom mitt företag och Fox gafflar genom deras lokala service centrum och distributör. Ett ex: Rekommenderade priset för kombinationen Turner 6 Pack + Fox 36 kommer att vara utan tvekan mer prisvärd från din lokalbutik än om du importerar från andra EU länder.

Tillbaka
Topp