Ska försöka förklara var vi cyklat.
Om man utgår från parkeringen och cyklar rakt in och passerar en liten bro, sen kommer man fram till betesmark. Här håller vi till höger om hagen och försätter rakt fram tills stigen delar sig, och håller vänster så att man cyklar längs hagen i barrskog.
Man följer denna och kommer till slut fram till en liten asfalt väg. Man cyklar ca. 30m på denna asfaltväg sen tar vi vänster ner på en grusväg (passerar ett par hus på höger sida) och sen kommer man till ett vindskydd.
Sen tar vi en grus väg som går uppför ganska brant (på det brantaste partiet svänger den nästan 90grader vänster.)
när man kommer upp så forsätter vi (följer orangea skåneledsmärket). Man kommer sedan till en uppförbacke där det ligger 2 träd över stigen som man kan cykla runt, sen blir det brant i slutet uppför ett litet "berg" (Om man nu kan kalla det berg i Skåne).
Man föjer stigen (utför) och sen kommen man fram till en hästgård, där man får lyfta över ett stenrös när man tar höger i slutet av backen. Man cyklar längs gården (lite sumpigt och en spång) för att sedan ta höger och komma ut till en grusväg. Man passerar sedan en liten gård (tror att det heter kullatorpet) Om man föjer denna vägen rakt kommer man till Romeleklint, fast vi tar höger här så att man kommer fram till några sommarstugor.
Vid stugorna tar vi höger och cyklar genom beteshagar. Sen kommer jag inte ihåg exakt, men man kommer sen till en rolig nerförbacke med en del stenar (även lösa) som sedan leder till en ganska smal lång spång.
Sedan är det en uppförbacke där det delar sig, och här håller vi höger. Sen minns jag inte hur det såg ut, men stigen leder slutligen fram till en grusväg, och om man tar höger, så kommer man tillbaka till vindskyddet som jag nämnde i början.
Hoppas att du förstår något av vad jag menar.
(Jag lånade bilderna från ett tidigare inlägg, hoppas det var ok.)