Bra support......eller?

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum

EST

Aktiv medlem
Bra support......eller?
Fick reda på att hjulen jag beställt var restade så jag började kolla runt efter andra å hittade dessa https://www.cykloteket.se/sv/articl...trek-sun-rims-duroc-40dht-xd-29-28h-148-black

Men jag ska ju köra single speed på de så jag ville ha med vanlig gammal shimano body kolla hur det gick...
Just det hjul beställda från Trekstore i Göteborg istället där verkar de ha koll på saker å ting :)
c1.jpg
c2.jpg
c3.jpg

c3.jpg

Bra support......eller?
Nä, beställde pedaler därifrån. De skickade fel modell. Omöjligt få kontakt med dom, och när jag tillslut lyckats returnera debiterade dom för frakten. Utan att jag fick köpa rätt pedaler som dom inte hade. Men fick dom faktiskt att dra tillbaka frakten med.

Bra support......eller?
Wheel Rear Trek Sun Rims Duroc 40/DHT XD 29 28H 148 Black antyder ju att det levereras med XD-body. Vill du ha HG, så får du köpa det separat.

Bra support......eller?
Ah, det finns värre saker:

Bra support......eller?
Jag håller dock med att det skulle vara bra att tillverkare säljer utan body (om lösa body har ett rimligt pris). Ofta är hjulvarianten man behöver bara på lager med fel body, som i fallet här. Jag har just köpt ett hjulpar med "fel" body till min son, plus rätt body. Dom har dock samma nav som en av mina hjulpar, så nu har jag en reserv body.

Bra support......eller?
Wheel Rear Trek Sun Rims Duroc 40/DHT XD 29 28H 148 Black antyder ju att det levereras med XD-body. Vill du ha HG, så får du köpa det separat.

Tjena!

Mycket riktigt så kommer dom med XD body. Man måste köpa body och endcap separat om man vill ha HG eller Microspline.
Lite märkligt med Bontragers hjul är att vissa modeller kommer med HG, vissa med XD och vissa med Microspline. Så man får se till ha ett gäng bodys hemma som butik.
Bodys är inte heller helt billigt och Bontrager har dessutom den lite lustiga lösningen att bodyn inte kommer som ett kit, body för sig, endcap för sig, klackar för sig och fjädrar för sig! Klackar och fjädrar är dock lätt att flytta över.

Bra support......eller?
Jo men svaret jag fick var att de kom helt utan body å jag kunde köpa body från vilken tillverkare som helst om du läser..
Kan inte se i meddelandena från supporten att du kan köpa body från vilken tillverkare som helst till de hjulen. Det är du som blandar in det.
Som jag tolkar det säger supporten att du kan välja att köpa till valfri body passande de hjulen, dvs antingen HG, XD eller MS. De har dock helt missat att hjulen levereras med XD.

Bra support......eller?
Kan inte se i meddelandena från supporten att du kan köpa body från vilken tillverkare som helst till de hjulen. Det är du som blandar in det.
Som jag tolkar det säger supporten att du kan välja att köpa till valfri body passande de hjulen, dvs antingen HG, XD eller MS. De har dock helt missat att hjulen levereras med XD.
Nähä så Hur tolkar du detta? Å hur många tillverkare säljer hjul utan body?
Du vet att man inte måste skriva i alla trådar ifall man inte har nånting vettiga att tillägga.
Bara en undran?
Screenshot_20221215-173053~2.png

Bra support......eller?
Nähä så Hur tolkar du detta? Å hur många tillverkare säljer hjul utan body?
Du vet att man inte måste skriva i alla trådar ifall man inte har nånting vettiga att tillägga.
Bara en undran?
Visa bilaga 598265
Det var ju det jag skrev.
"De har dock helt missat att hjulen levereras med XD."

Var ser du att de skrivit att man kan välja body från valfri tillverkare till de hjulen?

Bra support......eller?
Här! vilken jag vill jag frågade ju om en specifik eller hur är det nånting som är jättesvårt att förstår så kan jag ju rekommendera ett jobb där ni kommer komma alldeles utmärkt överens?
Screenshot_20221215-193706~2.png

Bra support......eller?
Den har ju ett fast läge så det blir lite bökigt att flytta den i sidled….

Den här kan man flytta i sidled (men jag valde HG body istället till min SS MTB, billigare och valfri drev):

Bra support......eller?
Den här kan man flytta i sidled (men jag valde HG body istället till min SS MTB, billigare och valfri drev):

Japp håller med! Men den hade jag inte sett bra att veta om?

Bra support......eller?
Här! vilken jag vill jag frågade ju om en specifik eller hur är det nånting som är jättesvårt att förstår så kan jag ju rekommendera ett jobb där ni kommer komma alldeles utmärkt överens?Visa bilaga 598285
Står fortfarande inget om valfri tillverkare. Det är du som gör en för vid tolkning av 'den body du vill ha'. Säljaren kunde varit mer hjälpsam och skickat länkar till de alternativ som passar, absolut, men om 'du vill ha' en body som inte passar får du skylla dig själv.

Bra support......eller?
Står fortfarande inget om valfri tillverkare. Det är du som gör en för vid tolkning av 'den body du vill ha'. Säljaren kunde varit mer hjälpsam och skickat länkar till de alternativ som passar, absolut, men om 'du vill ha' en body som inte passar får du skylla dig själv.
Fast säljaren vet inte vad en body är....

Bra support......eller?
Fattar inget här, har ni ringt och frågat om säljaren vet vad en body är eller? Står väl inget i texten som tyder på det? Jag är borta här, tycker det verkar bra att kunna köpa hjul med valfri body annars.
Vill inte försvara säljaren för kunden har alltid rätt! Men jag fattar inte riktigt grejen här.

Bra support......eller?
Fattar inget här, har ni ringt och frågat om säljaren vet vad en body är eller? Står väl inget i texten som tyder på det? Jag är borta här, tycker det verkar bra att kunna köpa hjul med valfri body annars.
Vill inte försvara säljaren för kunden har alltid rätt! Men jag fattar inte riktigt grejen här.
jo men grejen är att säljaren hävdar att hjulet sjickas utan body, och att det är så ibland - vilket det aldrig är.

Bra support......eller?
Nää jag frågar ifall de har en annan body till hjulet men misstolka gärna.

Bra support......eller?
Det går ej att ringa de har fullt upp detta är ända sättet att tala med de. Å visst vore det bra ifall alla bodys passar deras nav vilket självklart inte är fallet då en body bara passar till den tillverkaren och inte äns säkert att den passar alla deras nav.
Grejen här är att jag frågar ifall de har samma hjul med annan body så jag kan sätta på shimano kassett.

Bra support......eller?
Trek store levererar iallafall mina hjul jag nedan kommit dit å de har bytt kostnadsfritt till den bodyn jag ville ha å så bjöd de på fälgtejp?
Nu ska bara polaren åka från Göteborg å ta med de till mig nästa vecka!

Bra support......eller?
Trek store levererar iallafall mina hjul jag nedan kommit dit å de har bytt kostnadsfritt till den bodyn jag ville ha å så bjöd de på fälgtejp?
Nu ska bara polaren åka från Göteborg å ta med de till mig nästa vecka!
Din det i detta blir att inte köra sönder dom direkt(som vanligt)?

Tillbaka
Topp