Bra trainer?

Bra trainer?
Köpte en tacx flow för någon månad sedan. Den fungerar bra och ger möjlighet till både puls och wattbaserad träning. Den kräver dock el-anslutning. Den går oxo att komplettera med enhet för "filmvisning" och styrenhet för framhjul för att nå oanade simuleringar. :-)

Så ett råd är väl att fundera på om du vill kunna använda den för uppvärming inför tävlingar - då är ju behov av el ingen höjdare. Typ av träning puls/watt. Kunna analysera, spara träningsdata osv.

Bra trainer?
Jag har en tacx cycleforce basic, går att läsa av power och kadens och annat. Nöjd med den. går på el så kass för uppvärmning på tävling, om den inte går runt husknuten. :)
Inte helt tyst men tyst nog för kvällscykling i lägenhet. Jag cyklade ett pas mellan 23.30 och 0.30 och det gick bra, inget dåligt samvete för det, så tyst är det i alla fall.

Bra trainer?
Det finns ett flertal trådar om trainers som kan hjälpa dig om du söker här på happy. Denna till exempel: http://happymtb.org/forum/read.php/1/495810/ I den finns en länk till en annan och om du själv söker så kommer du finna fler bra trådar i ämnet. Själv lutar det åt att jag trots allt kommer köpa Biltemas eftersom den är billig och fått okay kritik. Vill jag sen ha en bättre så får det bli en dyrare med fler funktioner. Lycka till.

Bra trainer?
Just nu sitter jag på min nyligen inköpta Elite Relaxiom. Den fungerar otroligt bra, man kan bygga hur hårda banor som helst ;). Rekommenderas varmt med andra ord..

/Rickard

Tillbaka
Topp