Brakebumps

Valhalla_

Aktiv medlem
Brakebumps
Vad för tryck brukar du köra med? Jag kör med ca 1,7 oftast. Kör jag med lägre så burpar däcken.
Har kört med ca 1,9-2,0 då upplevde jag att greppen blev sämre.. Jättetorra leder kan jag tänka mig att det inte märks så stor skillnad i grepp..
Svårt att diskutera däcktryck när ingen nämner några värden. :giggle:

Personligen ligger jag ungefär kring 1,6 fram och 1,8 bak när jag kör park och då kör jag på dh däck, men har jag tunnare däck t.ex dhf med exo casing måste jag gå upp lite till för att det inte ska kränga och ha sig. Upplever precis som du att greppet försämras om man går upp för mycket i tryck, fast kanske mest mot blöta rötter osv.

Men brake bumps tror jag är svårt att filtrera bort, annat än att försöka köra bredvid om möjligt. Det är väl i däcket man har bäst chans att ta det men tror det är en svår balansgång vägt mot sladdrighet.

ErikvW

Aktiv medlem
Brakebumps
Ni som snackar om vilket tryck o så. Kör på Max tryck fram o bak, så runt 3,5bar både fram och bak. Kan absolut sänka trycket men gillar känslan när de tjongar och är stabilt med bra rull och inte behöva tänkta på att däcket eventuellt viker sig. Cushcore känns därför onödigt.
Finns väl ingen flow-trail i sverige som man inte tar sig ner för utan besvär och onödiga tramptag oavsett däckstryck om man pumpar och håller en måttligt ok linje.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer