Brevet 200km, start i Tumba!

• Trådstartare Trådstartare evo
  • Start datum Start datum
bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> ALLA SKA MED!!

Vaddå?! Det är väl en tävling precis som vätternrundan?

bjorre skrev:
> Vaddå?! Det är väl en tävling precis som
> vätternrundan?

+1

Dags att mjuka upp stämbanden. *ÖÖÖÖÖÖÖÖGEEEEEER!!!

Nu så är man anmäld. Svärmödrar är bra att ha ibland. Och ni som däcksvelar, det blir punkasäkra, dubbfria däck med inte alltför mycket mönster. Typ 28 mm Contact:er:)

Lördag kl 13:
Picture4.png ht=228

Vilken skrattfest det kommer att bli!

SOL +8

Då kopplar jag bort trainer hojen från ställningen o gör den redo för vårcykling på 20mil:)

Sitter just nu o skaver tunga intervaller passet är på 2tim 15 min skål.

.
033.JPG ht=725

Ja jäklar vad jag man längtar till sol och plusgrader. Blir crossen för min del ändå, känns inte riktigt safe att ta nya racern 20 mil första gången man sitter på den utomhus.

Detta är min allt i allo cykel förutom mtb med dubben på men det blir inge skönt på asfalten med den.

Fin hojen får man ta ut tills tävlingarna börjar.

bigmollo skrev:
> Det konstiga är att man blir faktiskt lika trött
> av en 10-milare som av en 20-milare som av en
> 30-milare. Sen händer nåt när man kör 40 mil
> för efter det blir det långt.
>
> /J

Blir man trött då?

Oj va roligt med all upphetsning här inför rundan :-)

kitzblitz skrev:
> Blir man trött då?

Nä då blir man bara piggare.

> Oj va roligt med all upphetsning här inför
> rundan :-)

Visst är det!

Nu är däcken spikade (eh), som evo redan konstaterat är det Sport Contact 28or som gäller på lördag. Nu kan vi börja debattera stänkskärmarnas vara eller icke. Personligen är jag försiktigt för.

Senast redigerad av en moderator:
Javisst: skärmar + kompislapp sitter på.

Istället för pump tror jag att jag tar med en pistol med ett skott. Mer svårmonterade däck än Contacterna har jag inte varit med om och får jag punka på lördag är döden ett lockande alternativ jämfört med att kränga av och på en av dessa bestar.

Hmm.. så man blir lynchad utan skärm + lapp på en sån här tillställning??

Plötsligt seglade det nämligen upp ett skärmlöst alternativ till fordon...

Rippa skrev:
> Hmm.. så man blir lynchad utan skärm + lapp på
> en sån här tillställning??
>
> Plötsligt seglade det nämligen upp ett
> skärmlöst alternativ till fordon...

De verkar hårdare på det här i Stockholm. Jag hade skärm men ej kompislapp och ordförande i Ck Distans hade inga skärmar alls på sin Cannondale Bad Boy på senaste 20-milaren. Så dj*vla noga är det inte i min värld i alla fall :)

Det beror på vägläget och hur mycket man vill bli omtyckt.

För folk som halsar RF10:or gäller ändå andra regler än för oss vanliga dödliga.

Skärmlöst? Vatten från framhjulet träffar diagonalröret underifrån. Därifrån sprids det åt sidorna och duschar fötterna när de passerar vid varje pedalvarv. Been there, done that.

Gillar du kallt och blött om fötterna så. Det ser inte direkt ut som det kommer att bli någon solskensrunda.

Så jätte blött är det inte på vägarna här nere just nu... Om det inte regnar mycket mera innan kalaset känns skärmar nästan onödiga. Grus sprutar väl inte så mycket?

Tänkte bara röra om i grytan lite :-)

Prognoserna är inte alltför optimistiska just nu. Blir det regn under rundan blir det blött om fötterna utan skärmar.

Å andra sidan är inte prognoserna konsekventa ens från samma spågubbar. Det väljer att välja rätt vy för att få torrt väder.

evo skrev:
> Det är inget att diskutera rising. Skärmar på!
> Bjarne, du ska väl med?

Hade faktiskt planer på det tidigare i vinter, men formen är under isen efter vinterslappandet...
Men jag är på g lita på det.

Fikasvettot skrev:
> Skärmlöst? Vatten från framhjulet träffar
> diagonalröret underifrån. Därifrån sprids det
> åt sidorna och duschar fötterna när de passerar
> vid varje pedalvarv. Been there, done that.
>
> Gillar du kallt och blött om fötterna så. Det
> ser inte direkt ut som det kommer att bli någon
> solskensrunda.

He he jag vet, jag vet, jag hade skärmar men vad fanken det var ju snöblandat regn så man kunde ha struntat i dem det var som att bada... :) Det var bara att trampa så man höll sig varm. Till slut är det liksom ingen idé längre man har blivit så blöt det går och det är bra att bita ihop och ta sig i mål.

Ni kan ju titta i tråden :) http://kallegunnar.blogspot.com/2010/02/arets-forsta-brevet-20-mil-i-vasteras.html

bigmollo skrev:
> Äh skit i skärmar om ni inte har några. Det
> viktigaste är ju ändå att se kåt ut. Det vet
> ju alla.

Äntligen någon som vet hur det år till.... sug i blicken skall det vara! Fast det brukar sluta med tusenmilablick.... ;)

Men kan eliten ta och bestämma sig? Av eller på? Halvfjösiga raceblades med pet påtejpat, är det ok om man ändå tänker ligga sist?

Vi har i skrivandes stund fått in 53 anmälningar till lördagens Brevet. Det kommer att bli det största Randonneurstartfältet någonsin i Sverige. Det kommer att bli fest ifrån start till mål! Då det är en ovan startplats och ett jättestort startfält så uppskattar vi om våra Randonneurkamrater hjälper oss att skapa ordning och reda. Det kommer att finnas nybörjare som känner sig osäkra på hur man fyller i kortet, när starten går etc. Ser ni någon misstänkt så hjälp dem. Om ni blir identifierade som nybörjare så ta inte illa upp om ni inte är nybörjare. Om möjligt så spela med! Även Statoil är nybörjare så hjälp även dem (om ni blir identifierade som Statoil är det dock OK att inte spela med).

Det är absolut förbud att utan tillstånd parkera på Statoil! (läs diskning).
Räkna inte med att kunna gå på toaletten på Statoil (och fundera inte ens på Statoils planteringar).

/ Åsa och Henrik

Vi kommer att ha fullt upp att hantera de som har anmält sig och kommer inte att hinna ta emot några efteranmälningar. Skulle du ha glömt att anmäla dig så gör det omedelbums!

Utan att tillhöra någon "elit" men klart som fanken ni skall ha skärm om ni har. Jag ville bara ge min åsikt att man inte blir bannlyst om man inte har en kompislapp som släpar i asfalten. I min mening skall det vara kul och opretantiöst. Alla tar den bästa utrustning de har till hands och kör utifrån sina förutsättningar. Självfallet är det vettigt att visa så mycket hänsyn man kan till de övriga men JAG tycker inte att det skall hindra någon att delta eller lägga ut massa pengar på skärmar om man vill provköra en 20-mila.

Ha en god tur nu alla som skall köra i Tumba. Jag pratade med Henrik och Åsa som lagt banan på spinningpasset härom kvällen. Det är en fin bana och det är premiär för den här sträckningen. Låt inte vädret hindra er från att njuta av glädjen att cykla långt i grupp. Det kommer kanske att bli deltagarrekord om jag förstod dem rätt. Själv kör jag kamikazeräd från Västerås :)

Edit: och jag ser nu att Åsa till och med hann lite före mig med ett inlägg med mer vederhäftig information - tack!

Ang skärmar: Men va f-n, vräker det ned okej, men annars....
Ang anmälan: Visst ja
Ang afterbike: Från Tumba till stan, med lite tur finns det isiga partier kvar

tillmann skrev:
> Det är cyklingen från afterbiken som brukar vara
> farligast.

+1

Tillbaka
Topp