Bromsarna tar dåligt..Hjälp..

Paris

Medlem
Hej.
Jag har en Cube med Magura skivbromsar..
Jag höll på och smörja kedjan plus andra ställen o pilla som man gillar göra när man fått en ny hoj, men jag fick olja på frambromsen och sen dess har den tagit kass,,
har plockat isär både skivan och klossarna och haft dom i yes bad över natten och avfettat och torkat men ändå så tar dom dåligt och bara skriker,,
den liksom nyper aldrig så att lyfta bakdäcket är omöjligt me frambromsens hjälp, vad kan jag göra tips snälla..
Har även cyklat mycket och bromsat mycket utan resultat men kommer det lite vatten på skivan så funkar den jätte bra tills det dunstat bort Tack på förhand Peter

mickescott skrev:
-------------------------------------------------------
> Köp nya klossar eller stek
> dom:http://happymtb.org/forum/read.php/1/451467/45
> 3932

Det funkar att steka :)

Lägg beläggen på spisplattan och bränn bort fettet. Det ryker rätt bra. När dom svalnat tar du och slipar lätt på bromsytan, det brukar bli sotigt där om det var mycket fett som brändes ut.
Bromsskivan gör du rent med nåt starkt, typ T-röd, aceton eller liknande. Undvik fotogen och lacknafta, det kan lämna en fet yta.

Köpte nyss en beganad magura på happymtb. När jag monterat så kunde jag utan vidare cykla trots att jag klämde allt jag har på bromsen. Efter en rejäl stekning plus planslipning av beläggen plus skivtvätt kan jag låsa framhjulet med ett finger. Planslipning behöver du nog inte göra på så nya grejor.

Tillbaka
Topp