RandoScando
Medlem
Bromsskivor och -klossar, huh?
Bakgrund. Har en Orange P7 som är några år gammal. Bromsklossarna är nu slut. Eftersom jag haft problem med att frambromsen skrikit ända sen mitt första åk på den och har provat alla trix i boken för att lösa det utan framgång tänkte jag att jag kan passa på att byta skivan där också. Sen var det nån som viskade i mitt öra att det kan vara värt för mig som bor i Norge - dvs det är sällan "torrt" även när det inte regnar - att fundera över bromsklossar i metall, i vilket fall jag också behöver byta bak eftersom SM-RT56 som sitter på nu bara funkar med organiska bromsklossar...
Jag har fattat så långt att jag har 180/160 mm diameter på mina bromsskivor och att de fästs in med 6-bults-fästning. Sen tog det stopp. Om bromsklossarna fattar jag inte många korvören om vad som funkar med vilket. På mina bromsok står det Shimano BR-M615. Kort och gott "Help me Happy Ride Forum, you're my only hope"!
Jag har fattat så långt att jag har 180/160 mm diameter på mina bromsskivor och att de fästs in med 6-bults-fästning. Sen tog det stopp. Om bromsklossarna fattar jag inte många korvören om vad som funkar med vilket. På mina bromsok står det Shimano BR-M615. Kort och gott "Help me Happy Ride Forum, you're my only hope"!
Senast ändrad: