Bromton eller dubbeldämpad mtb?

Uklo

Ny medlem
Hej!
Jag tänkte fira min separation genom att köpa en cykel.
Har alltid älskat att cykla men aldrig prövat att köra off road...

Nu kan man köpa feta specelized på rea som ligger kring min budget på typ 20.

Är jävligt sugen och den var grymt rolig att cykla på.

Men....
Jag har drömt om en brompton i flera år. Tycker det verkar vara sjukt praktiskt!

Jag vet att det här är subjektivt och att ingen kan välja åt mig.

Men jag skulle uppskatta om några ville diskutera mina val.

Eller kanske komma med en ny idé!

Planen med mtb skulle vara pendling men möjlighet till lek.

Planen med bromton skulle vara pendling, stöldsäkerhet och möjlighet att ta på tunnelbanan.

Sååå... Nån som känner sig manad att stötta en ålderskrisande 38:åring?

Hej som jag ser på saken lutar det kraftigt mot Brompton, om du vill ha FS så är nog din budget lite smal.Hur långt ska du pendla ? uppfylla en dröm är aldrig fel,förmodar att Brompton är lite lättare att sälja också,om inte drömmen vart uppfylld,det är klart du ska cykla i skogen ta det när budgeten är stabil igen.Det är bara som jag ser på saken :)

Senast ändrad:
Pendla på fulldämpad MTB låter inte så roligt. I skogen kan du ju bryta lårbenet dessutom... ;-)

Min brompton är bland mina bästa cykelköp! Satsa på dynamo och C-väska direkt är mitt tips.

Annat tips; Liggcykel.

Om din tillvaro blir ekonomiskt ansträngd skulle jag satsa på Brompton då den kan minska dina kostnader för transporter. När läget är under kontroll kan du köpa FS. Annars gäller n+1 som vanligt.

köp två bromissar, för du vill ha en för utlån till exempel till en framtida ny respektive.

byt fjädringsklossen till till hård, vinkla fram styret, så blir den rolig och snabb att cykla på.

i skogen kan du slita på din gamla härk.

Kan du inte pendla på en gammal stöldsäker Cycle Pro med 3*7 växlar, V-broms och 26" hjul? Det ger ca 19 tusen över till annat, som en skogscykel. Fast det funkar inte om du ska ha med pendlarcykeln på bussen.

det kan ju vara kul att köpa ny hoj, men en begad brommie kan vara ett alternativ.

5-10 ksek är normalt pris. för seriös åkning för normalstor man är nyare utförandet med gjutna kopplingar och lite större och stadigare ram att föredra, kom i början av 0-talet.

stöldsäkra 26tummare är annars en bra rekommendation, men inget inköp man firar med direkt.

Tillbaka
Topp