Luthman Photography
Aktiv medlem
Bruka Allvar!
Kevlardräkter? På åkarna alltså.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
me.I.am sa:emmer sa:me.I.am sa:- Är allt i själva verket en konspiration från tillverkare som ännu inte fått igång tillverkningen av skivbromsar?
Nu har väl iofs även jag tappat farten lite men det senaste jag läste var:
Att de som yttrat sig var Teamorganisationen och Förarorganisationen och bådra rekommenderade UCI att skjuta på försöken tills det hela utretts noggrant. Materialtillverkarorganisationen hade ännu inte inkommit med någon åsikt men en del i UCIs arbete under försöksstoppet var att försöka få dessa att tycka något.
Så i korthet:
Förarorganisationen vill inte ha skivor i nuvarande form.
Teamorganisationen vill inte ha skivor i nuvarande form
Tillverkarorganisationen har varken sagt bu eller bä till skivor i nuvarande form.
Happy har sagt att skivor är ett nödvändigt krav och alla som inte har det ska spärras in som mentalt klenbemedlade.
UCI agerar på uppdrag av Förarna, Teamen och Tillverkarna - men skiter högaktningsfullt i alla internetexperter på Happy...
"Förarorganisationen vill inte ha skivor i nuvarande form." jag antar att det inte är en genomkorrumperad organisation med några lönnfeta fd proffs i ledningen? Eller det är ett för djärvt antagande kanske.
Men seriöst hade det varit intressant att veta hur snacket går bland proffsen. För deras del är den relevanta jämförelsen nyservade och perfekt inställda calipers vs. dito skivbromsar.
Vad gäller skivbromsar så borde det vara ganska enkelt att ordna något skydd för skivan. Helt bombsäkert behöver det ju inte vara, shit happens, och allt går inte att skydda mot.
Nä, och sådan är reglerna.velocipede sa:Prototyper....dvs inget man kan köpa nu.emmer sa:Är ju en månad sedan dom gjorde det, och om elva månader kommer du kunna köpa den...velocipede sa:Ventoso cyklar för Movistar, Movistar kör med Campa. Campa är den tillverkaren som ännu inte lanserat(officiellt) en skivbroms grupp...........
http://road.cc/content/tech-news/182456-campagnolo-reveals-new-disc-brakes
emmer sa:me.I.am sa:emmer sa:me.I.am sa:- Är allt i själva verket en konspiration från tillverkare som ännu inte fått igång tillverkningen av skivbromsar?
Att de som yttrat sig var Teamorganisationen och Förarorganisationen och bådra rekommenderade UCI att skjuta på försöken tills det hela utretts noggrant. Materialtillverkarorganisationen hade ännu inte inkommit med någon åsikt men en del i UCIs arbete under försöksstoppet var att försöka få dessa att tycka något.
Så i korthet:
Tillverkarorganisationen har varken sagt bu eller bä till skivor i nuvarande form.
Happy har sagt att skivor är ett nödvändigt krav och alla som inte har det ska spärras in som mentalt klenbemedlade.
UCI agerar på uppdrag av Förarna, Teamen och Tillverkarna - men skiter högaktningsfullt i alla internetexperter på Happy...
"Förarorganisationen vill inte ha skivor i nuvarande form." jag antar att det inte är en genomkorrumperad organisation med några lönnfeta fd proffs i ledningen? Eller det är ett för djärvt antagande kanske.
Men seriöst hade det varit intressant att veta hur snacket går bland proffsen. För deras del är den relevanta jämförelsen nyservade och perfekt inställda calipers vs. dito skivbromsar.
Vad gäller skivbromsar så borde det vara ganska enkelt att ordna något skydd för skivan. Helt bombsäkert behöver det ju inte vara, shit happens, och allt går inte att skydda mot.
Kan det vara så att förarorganisationen företräder proffsen? Tror du det kan vara så? Det låter ju så. Och det har varit det tidigare i den här diskussionen runt prövoperiod för skivor. Men de kanske blivit lönnfeta över nyår? Har dom det? Du som antar så duktigt.
...
Jag missade negationen fittuppmassade :-)me.I.am sa:Du letar konflikter? Du missade en negation.emmer sa:me.I.am sa:emmer sa:me.I.am sa:- Är allt i själva verket en konspiration från tillverkare som ännu inte fått igång tillverkningen av skivbromsar?
Så i korthet:
Kan det vara så att förarorganisationen företräder proffsen? Tror du det kan vara så? Det låter ju så. Och det har varit det tidigare i den här diskussionen runt prövoperiod för skivor. Men de kanske blivit lönnfeta över nyår? Har dom det? Du som antar så duktigt.
...
Gianni Bugno är ordförande, så de har i alla fall känsla för stil och finess.me.I.am sa:"Förarorganisationen vill inte ha skivor i nuvarande form." jag antar att det inte är en genomkorrumperad organisation med några lönnfeta fd proffs i ledningen? Eller det är ett för djärvt antagande kanske.
NLC sa:Inga skivor på l'Etappe du Tour (Sportive)... http://velonews.competitor.com/2016/04/news/the-french-say-non-to-disc-brakes_403092
NLC sa:Men har det framkommit något mer om vad som egentligen skinnflådde Franciscos vänsterben?
stefan. sa:Vilket jidder, och så visar det ju sig att allt redan är klarlagt redan i mitten av förra året; Skivor är relativt ofarliga, medans ekrar är livsfarliga. Borde krävas att alla kör med dischjul.
Ungefär 2:35 in:
Dischjul!? Är du galen? Har du sett vad oddjob gör med sin hatt?! Det kan hända med om dischjul kommer flygande hejsan svejsan.
åberg sa:Hände olyckan på ett ställe där ingen kamera fanns? Hur sannolikt är det?
Henrik_E sa:Oavsett vilket läger man tillhör i debatten kan vi nog vara överens om att inga bromsar funkar sådär.
https://www.instagram.com/p/BE2ZXx3sreq/
Henrik_E sa:Oavsett vilket läger man tillhör i debatten kan vi nog vara överens om att inga bromsar funkar sådär.
åberg sa:Henrik_E sa:Oavsett vilket läger man tillhör i debatten kan vi nog vara överens om att inga bromsar funkar sådär.
Hur i hela friden kunde det gå till att mc-monglot står där? Superduperdupermiss.
NLC sa:åberg sa:Henrik_E sa:Oavsett vilket läger man tillhör i debatten kan vi nog vara överens om att inga bromsar funkar sådär.
Hur i hela friden kunde det gå till att mc-monglot står där? Superduperdupermiss.
Men det var ingen som skar sig på MCns skivbroms? Eller brände sig på avgasröret?
Ibland är man skeptisk till allt som sägs oavsett kvalitén på rapporten och ibland tar man allt som en sanning oavsett hur mycket hearsay det är...stefan. sa:Då hoppas jag klingor genast förbjuds.
Kupa sa:Och alla får cykla i sumodräkt. Då ska det nog bli säkert.
Va?Konkret sa:Det är många som resonerar lite konstigt här.
Du kanske ska ändra trådrubriken. Det verkar inte vara särskilt bekräftat alls...Konkret sa:Det är många som resonerar lite konstigt här.
"...ett flertal rapporter..."Pluttis sa:
garfunkel sa:Vi kan väl även avsluta med filmen de länkar till?
Adam K sa:[Vad är det för otäckt med ice-tech, det lär vara ännu svårare att få in ett finger i det ännu mindre hålet som är kvar mellan skivan och skiv-ekern.][/
quote]
[två tunna lager rostfritt med aluminium emellan. Borde väl vara 0.5mm 1mm 0.5mm]
Jo,Carl A sa:vilken tur att de som åker omkring med en upplåst cykelslang i klungan inte riskerar att den punkteras mot en skiva.
Det ska vara fler, och närmre:AddeN sa:Och så bör man förbjuda dödsMC
Crossmax sa:Du kanske ska ändra trådrubriken. Det verkar inte vara särskilt bekräftat alls...Konkret sa:Det är många som resonerar lite konstigt här.
Konkret sa:Vem fucking jävlar körde på lilla klingan?Vem vare?
Han som körde på det skall ha stryk.