Bruka Allvar!
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Konkret sa:
JLarsson sa:skivbromsar?
JLarsson sa:skivknivbromsar?
Jeppe_E sa:Men.. det var väl inte pga skivbromsarna???? Det måste ju varit för att han körde in i/vurpade? Jag kan förstås ha fel, det har hänt tidigare....
Konkret sa:Jeppe_E sa:Men.. det var väl inte pga skivbromsarna???? Det måste ju varit för att han körde in i/vurpade? Jag kan förstås ha fel, det har hänt tidigare....
Hade inte skivbromsar varit tillåtet så hade han nog inte behövt opererats.
Typ noll.KJS sa:Eller vänta... efter att ha sett loppet och alla problemen, hur många skador blev det för att folk inte hade tillräckligt bra bromsar
Nu är det ju inte lördagspendling in till systemet utan för faan tävling - och då ska man ju ligga på gränsen vilket ofrånkomligt är fel sida gränsen ibland. Hur tävlar du egentligen?KJS sa:eller faktiskt kör klokare i kurvor?
Det stod ju för faan att det var på en konkurrents (med BH eller Merida?) skiva han skurit sig.Jeppe_E sa:Men.. det var väl inte pga skivbromsarna???? Det måste ju varit för att han körde in i/vurpade? Jag kan förstås ha fel, det har hänt tidigare....
Typ noll.emmer sa:Eller vänta... efter att ha sett loppet och alla problemen, hur många skador blev det för att folk inte hade tillräckligt bra bromsar
Nu är det ju inte lördagspendling in till systemet utan för faan tävling - och då ska man ju ligga på gränsen vilket ofrånkomligt är fel sida gränsen ibland. Hur tävlar du egentligen?KJS sa:eller faktiskt kör klokare i kurvor?
Det stod ju för faan att det var på en konkurrents (med BH eller Merida?) skiva han skurit sig.Jeppe_E sa:Men.. det var väl inte pga skivbromsarna???? Det måste ju varit för att han körde in i/vurpade? Jag kan förstås ha fel, det har hänt tidigare....
Gör du dig dum? Vårfåör tror du olyckor är så vanliga i tävlingssammanhang? För att dom som tävlar är dummare än dig?KJS sa:Om det är tävling så gäller det väl att ta sig i mål och inte gå in i 90-graders på kullersten med lera i fullfart för att mitt i kurvan bromsa och göra det för hårt och få släpp?
Fast jag tror de är ganska inne på att utvecklingen ska bära framåt och inte bara ändra för ändrandes skull.KJS sa:LVG skulle må bra att inte vara så konservativa och faktiskt försöka hänga med i utvecklingen
KJS sa:Typ noll.emmer sa:Eller vänta... efter att ha sett loppet och alla problemen, hur många skador blev det för att folk inte hade tillräckligt bra bromsar
Om han inte skadar sig för att han ev, var vållande känns ju som lårklyveri a´la pilsnerfilm.
Helt irrelevant. Nu fick han ett djupt skärsår av en skiva, som satt på en annans cykel, och behöver opereras. Håller du inte med? Det var skivan som orsakade skadan. Har någon annan fått liknande skador förut? Skulla vara från en kedjeklinga då, men de snurrar ju inte fritt som en just avstängd kapskiva, som skär ända in i benet innan det stannar. Helt galet.Pfaff sa:Konkret sa:Jeppe_E sa:Men.. det var väl inte pga skivbromsarna???? Det måste ju varit för att han körde in i/vurpade? Jag kan förstås ha fel, det har hänt tidigare....
Hade inte cykeln uppfunnits hade det inte hänt!
Hade han inte varit där hade det inte hänt!
Hade han varit lite snabbare och längre framme hade det inte hänt!
Hade inte den där jävla paven varit asfalt hade det inte hänt!
Hade han tappat kedjan 10 sek innan hade det inte hänt!
Hade det inte hänt just då hade det inte hänt. Nästan i alla fall.
Osv.
+1!emmer sa:Gör du dig dum? Vårfåör tror du olyckor är så vanliga i tävlingssammanhang? För att dom som tävlar är dummare än dig?KJS sa:Om det är tävling så gäller det väl att ta sig i mål och inte gå in i 90-graders på kullersten med lera i fullfart för att mitt i kurvan bromsa och göra det för hårt och få släpp?
Fast jag tror de är ganska inne på att utvecklingen ska bära framåt och inte bara ändra för ändrandes skull.KJS sa:LVG skulle må bra att inte vara så konservativa och faktiskt försöka hänga med i utvecklingen
Är det ingen fördel med en nyhet (som elektriska växlar när det är skakigt som faan) så använder man det inte (och därför är manuella växlar osedvanligt vanligt under "hell of the north").
Det är bara idioter som ändrar för ändrandets egen skull, men många firmor lever gott på dessa fånar.
Det är väl ingen seriös som velat förbjuda något. Det är ingen som vill tävla med hybrider med bockstyre, eller vad du nu räknar som inte fånigt.AddeN sa:Borde man inte förbjuda de där fåniga smala däcken så de kan hålla sig på hjulen i kurvorna istället?
Kikon sa:Helt irrelevant. Nu fick han ett djupt skärsår av en skiva, som satt på en annans cykel, och behöver opereras. Håller du inte med? Det var skivan som orsakade skadan. Har någon annan fått liknande skador förut? Skulla vara från en kedjeklinga då, men de snurrar ju inte fritt som en just avstängd kapskiva, som skär ända in i benet innan det stannar. Helt galet.Pfaff sa:Konkret sa:Jeppe_E sa:Men.. det var väl inte pga skivbromsarna???? Det måste ju varit för att han körde in i/vurpade? Jag kan förstås ha fel, det har hänt tidigare....
Osv.
Har du något emot pavé förresten?
Pfaff sa:Kikon sa:Helt irrelevant. Nu fick han ett djupt skärsår av en skiva, som satt på en annans cykel, och behöver opereras. Håller du inte med? Det var skivan som orsakade skadan. Har någon annan fått liknande skador förut? Skulla vara från en kedjeklinga då, men de snurrar ju inte fritt som en just avstängd kapskiva, som skär ända in i benet innan det stannar. Helt galet.Pfaff sa:Konkret sa:Jeppe_E sa:Men.. det var väl inte pga skivbromsarna???? Det måste ju varit för att han körde in i/vurpade? Jag kan förstås ha fel, det har hänt tidigare....
Osv.
Har du något emot pavé förresten?
Jäpp.
Och jag är jävligt glad för skivbromsarna på min cykel.
TS frågeställning får mig att tänka på alla olyckskorpar som kraxade när säkerhetsbälten och mycket senare ABS-bromsar för bilar blev obligatoriska.
Till och med jag begriper vad som hände i en nära nog osannolik olycka. Det lär dröja innan den upprepas och är förstås inte kul för den drabbade.
Men bör väl inte hindra att effektiva bromsar äntligen införs även på cyklar?
Det är farligt att leva. Förr eller senare dör man.
Det sistnämnda i så fall rimligen.H. sa:Är lösningen att förbjuda effektiva bromsar eller att kräva skyddsanordning för att motverka skador?
Oskar sa:Folk kan verkligen inte hantera den nya citeringsfunktionen.
Förbjud den!
frause sa:Oskar sa:Folk kan verkligen inte hantera den ny
Varför?
citeringsfunktionen.
Förbjud den!
castrello sa:Det bara är så
frause sa:Oskar sa:Folk kan verkligen inte hantera den ny
Varför?
citeringsfunktionen.
Förbjud den!
Åt vilket håll tänker du?maxel sa:Varför är inte bromsskivor till cyklar runda i ytterkanten?
Cannondale jekyl 1000 sa:Hade han haft ett par rejäla brallor så hade det aldrig hänt.
Kikon sa:Det är väl ingen seriös som velat förbjuda något. Det är ingen som vill tävla med hybrider med bockstyre, eller vad du nu räknar som inte fånigt.
emmer sa:Åt vilket håll tänker du?maxel sa:Varför är inte bromsskivor till cyklar runda i ytterkanten?
Men det tycker jag nog de är hjälpligt åt båda...
theBrand sa:Det var ju en jäkla tur att det inte var ett drev han slog knät i, det hade ju blivit jobbigt om de hade fått förbjuda kassetter och klingor!
BjornR sa:Skydd för skivbromsar verkar behövas.