BTWIN Racer

k-man

Medlem
BTWIN Racer
Någon annan med erfarenhet av Btwin racer? Jag har köpt denna till min fru, inför hennes debut på Vättern Runt. Btwin är alltså butiken Decathlons egna märke. Problemet när jag började leta cykel till henne var att hitta nånting i rätt storlek, racer för den som är runt 150 cm lång fanns inte hos särskilt många märken. Plus att jag ville hålla ner budgeten - det här med Vättern Runt och klassikern kan mycket väl bli en högst tillfällig utmaning... Är därför än så länge mycket nöjd med cykeln från Decathlon, 4 000 kr, extra-extra small och den känns faktiskt fullt funktionell och välmonterad det lilla som jag provat den hittills.

(Obs - cykeln på bilden är än så länge provisoriskt utrustad vad gäller pedaler och reflexer.)

Bilagor

• 04077002.JPG
    04077002.JPG
    394.8 KB · Besök: 270
BTWIN Racer
Btwins budgetracer har diskuterats en del i trådar avseende instegscyklar.
Har dock ej hört att någon köpt den, så delge gärna dina erfarenheter av cykeln här, kan ju vara fler som är intresserade av en prisvärd cykel, då speciellt i XXS-storlek.

BTWIN Racer
Den var ju snygg i alla fall :)

Det var väl någon artikel på tapeten för någon månad sedan där en e-tidning jämförde den billigaste cykeln de kunde hitta (en B'TWIN) med en svindyr TT cykel.

Kontentan av testet utelämnar jag men testpersonen tyckte att B'TWIN var en väldigt prisvärd cykel som gjorde det den skulle.

Luras bilden eller lutar styret lite uppåt? Kan ju bli ett problem i längden beroende på hur en greppar bromsarna.

BTWIN Racer
Bra spottat - jo, styret lutar en del uppåt. Frun tyckte att det verkade skönare, men ytterligare justeringar lär väl följa när hon använt den.

BTWIN Racer
Tack Miracle!

Bra spottat om hjulen, men det är inte 27,5" utan 650C (ännu mindre). Är nog lämpligt, med tanke på storlek på ram och cyklist.

Tillbaka
Topp