MrSthlm
Aktiv medlem
Budget pendlingscykel
Hej,
Förstår att denna fråga ställts en del gånger men hoppas på någon kommentar ändå.
Tittar på en pendlingscykel och har än så länge fastnat lite för nedanstående tre. Budgeten är väl max 4000 för själva hojen (om man räknar bort tillbehör). Men om ni skulle avråda, att man bör gå upp ett snäpp så kan jag nog skaka fram lite mer slantar.
Egentligen kan jag tycka att dämpad gaffel är helt onödigt men om den går att låsa kanske jag kan leva med det. (Tänkte om jag börjar cykla MTB istället i skogen igen så köper jag en separat bättre hoj)
White AX 290 FF (den verkar rätt basic på ett bra sätt?)
www.xxl.se
Biltema X-Trail 29" 16 växlar
Hybrid 28" 24 växlar
Ja, jag har pendlat förr (20x2 km) men det var hmmm ca 10 år sedan men jag har erfarenhet av att cykla både i skog samt asfalt under olika förhållanden. Det blir ca 20x2 även nu.
Planerar året runt cyklande vilket sliter en del på hojen mig veterligen samt sedan har vi stöldrisken i Stockholm. Toppen om den är hyfsat billig och enkel att underhålla, slitage delar etc. Kanske är (bland annat) vevlager som kan gå åt h-vete någon gång/år på en budget hoj?
Kommer sätta på dubbdäck på cykeln ganska bums.
Dubbdäck hade jag tänkt mig antingen dessa
www.xxl.se
eller dessa
www.xxl.se
Om inte ni tycker att det kan vara bra med ännu värre däck (kraftigare dubbare däck) för att vara safe (i Stockholm)? I värsta fall får man väl lite extra motion i form av ökat rullmotstånd.
Kombopedal funderar jag på dessa
www.xxl.se
eller dessa billigare
bikeshop.se
Förstår att denna fråga ställts en del gånger men hoppas på någon kommentar ändå.
Tittar på en pendlingscykel och har än så länge fastnat lite för nedanstående tre. Budgeten är väl max 4000 för själva hojen (om man räknar bort tillbehör). Men om ni skulle avråda, att man bör gå upp ett snäpp så kan jag nog skaka fram lite mer slantar.
Egentligen kan jag tycka att dämpad gaffel är helt onödigt men om den går att låsa kanske jag kan leva med det. (Tänkte om jag börjar cykla MTB istället i skogen igen så köper jag en separat bättre hoj)
White AX 290 FF (den verkar rätt basic på ett bra sätt?)
White AX 290 FF 21, allroundcykel, herr - Hybridcykel | XXL
Läs mer om AX 290 FF 21, allroundcykel, herr. Trygg handel med prisgaranti och 365 dagars öppet köp
Biltema X-Trail 29" 16 växlar
Hybrid 28" 24 växlar
Ja, jag har pendlat förr (20x2 km) men det var hmmm ca 10 år sedan men jag har erfarenhet av att cykla både i skog samt asfalt under olika förhållanden. Det blir ca 20x2 även nu.
Planerar året runt cyklande vilket sliter en del på hojen mig veterligen samt sedan har vi stöldrisken i Stockholm. Toppen om den är hyfsat billig och enkel att underhålla, slitage delar etc. Kanske är (bland annat) vevlager som kan gå åt h-vete någon gång/år på en budget hoj?
Kommer sätta på dubbdäck på cykeln ganska bums.
Dubbdäck hade jag tänkt mig antingen dessa
Marathon Winter Raceguard PLUS 50-622 29" 208, dubbdäck - Dubbdäck - Marathon Winter Raceguard PLUS 50-622 29" 208, dubbdäck | XXL
Läs mer om Marathon Winter Raceguard PLUS 50-622 29" 208, dubbdäck. Trygg handel med prisgaranti och 28 dagars öppet köp
eller dessa
Marathon Winter Raceguard PLUS 42-622 28" 240, dubbdäck hybrid/cyclocross - Dubbdäck - Marathon Winter Raceguard PLUS 42-622 28" 240, dubbdäck hybrid/cyclocross | XXL
Läs mer om Marathon Winter Raceguard PLUS 42-622 28" 240, dubbdäck hybrid/cyclocross. Trygg handel med prisgaranti och 28 dagars öppet köp
Om inte ni tycker att det kan vara bra med ännu värre däck (kraftigare dubbare däck) för att vara safe (i Stockholm)? I värsta fall får man väl lite extra motion i form av ökat rullmotstånd.
Kombopedal funderar jag på dessa
Pedal PD-M324 SPD Combi - Cykelpedaler - Pedal PD-M324 SPD Combi | XXL
Läs mer om Pedal PD-M324 SPD Combi. Trygg handel med prisgaranti och 28 dagars öppet köp
eller dessa billigare
Bikeshop
Senast ändrad: