Bult upphittad i Änggården

Hittade en bult idag i Änggården ifall någon saknar. Låg en bit ner på Episka.

1527801724247237357397.jpg

GBGWkndWarrior sa:
Varje dag ska man lära sig nått nytt :)
Fast så här i anglifieringens och internationaliseringens tidevarv så är det lika bra att inte lära sig något nytt.
Svengelskan får väl mycket exotisk krydda när folk inte bara uttalar det skojigt utan oxå av gammal vana använder fel ord.

marr sa:
ForesterGuy sa:
marr sa:
ForesterGuy sa:
Det är lite dumt när specialdelar försvinner...

Men spezialdelar är bra att hemma... De lär man sig ofta den hårda vägen.

Det var på grusvägen den försvann. ;-)
Fast Haibike skickade en ny gratis.

Jag hade bett om två ;)

Ja, med tanke på hur lågtrafikerad den grusvägen är så lär ingen någonsin hitta delen...

Bulten är tillbaka hos en lycklig ägare :) Höll på att missa Alexander pga busstrul men hann precis. Sen hem och panikmeka ihop cykeln och bryta mot några hastighetsgränser för att hinna tii kvällens happyrajd.
DSC_1781.JPG

DSC_1776.JPG

DSC_1778.JPG

Blev en sjukt bra runda i värmen, grymma stigar, bad och en drös med PR :)

Screenshot_20180601-214803.png

Nu. .. Pizza och smoothie på balkongen. Ny tur i ÄGB tidigt imorn innan det blir varmt. PEPP!

DSC_1779.JPG

Två osannolika händelser. Både att nån hittar en skruv och dessutom så pass fort att ägaren lyckas hitta efterlysningen... Kul! Nästan värt en blänkare i lokaltidningen! ;)

Bra tråd.

Håller med i sak när det gäller distiktionen skruv och bult. MEN, bult ligger ibland bättre i munnen. T ex hjulbult känns skönare att säga än det korrekta hjulskruv.
(mina 5 cl bensin på brasan)

me.I.am sa:
Enda smolket i glädjebägaren är väl att den upphittade skruven benämns "bult"?

Dan_the_man sa:
gandhi sa:
Bra tråd.

Håller med i sak när det gäller distiktionen skruv och bult. MEN, bult ligger ibland bättre i munnen. T ex hjulbult känns skönare att säga än det korrekta hjulskruv.

+1

+1000 på den. Vrider sig lite i magen när man hör bult men oftast låter det bättre. Men inte i närheten så mycket som när nån skriver carbon eller tycker att en el-cross är en cykel :P

Senast ändrad:
edvin_m sa:
me.I.am sa:

Dan_the_man sa:
gandhi sa:
Bra tråd.

+1

+1000 på den. Vrider sig lite i magen när man hör bult men oftast låter det bättre. Men inte i närheten så mycket som när nån skriver carbon eller tycker att en el-cross är en cykel :P

silicon

JLarsson sa:
edvin_m sa:
me.I.am sa:

Dan_the_man sa:
gandhi sa:
Bra tråd.

+1

silicon

För oss i kiselbranschen

marr sa:
ForesterGuy sa:
marr sa:
Bengt-re sa:
Kristoffer R sa:
me.I.am sa:

Ingen idé att piska en död hest.

Möra köttet?

Låt den hänga bara. Lite marinad på bara.

Märrinad?

Eller marinod, poppis här på happy.

Bara på Hipporide.

Tillbaka
Topp