Bussgods

RilleL

Medlem
Bussgods
Hej!

Jag ska sälja en ram med gaffel m.m. Är bussgods bästa alternativet när man ska skicka mot efterkrav?
Dela gärna med er av era erfarenheter! Är dom att lita på?
Betalar bussgods möjligtvis ut köpesumman till mitt bankkonto?

Tack! //rr

Bussgods
Nemas problemas!
Har alltid fungerat för mig. Min erfarenhet är att Bussgods är snällare mot försändelserna än vad Posten är. Se bara till att packetera ordentligt ändå.
Köpeskilling + fraktkostnad sätts in på det konto du uppgivit till Bussgods. Brukar ta någon dag.
Bussgods är i de flesta fall också mycket snabbare än Posten.
Lycka till!

/steen

Bussgods
Både fått saker skickade till mig och skickat själv mot efterkrav och det har funkat bra.
Min erfarenhet är dock att bussgods kan ta lite längre tid än posten ibland.

Senast redigerad av en moderator:
Bussgods
Se bara till att betalningen sker via Bussgods hemsida. Då ska du ha dina pengar efter någon dag. Om betalningen sker när godset hämtas ut har det lokala Bussgodskontoret 15 arbetsdagar innan pengarna kommer in på ditt konto. Eller som när jag sålde mina skidor. Nästan drygt en månad för att Bussgods i Jönköping glömde bort mitt ärende.
Förutom det har jag bra erfarenhet av Bussgods. De gånger jag har köpt och sålt saker som skickats via Bussgods har det alltid varit framme 1-2 dagar senare.

//John

Bussgods
twinzer skrev:
-------------------------------------------------------
> Se bara till att betalningen sker via Bussgods
> hemsida. Då ska du ha dina pengar efter någon
> dag. Om betalningen sker när godset hämtas ut
> har det lokala Bussgodskontoret 15 arbetsdagar
> innan pengarna kommer in på ditt konto. Eller som
> när jag sålde mina skidor. Nästan drygt en
> månad för att Bussgods i Jönköping glömde
> bort mitt ärende.
> Förutom det har jag bra erfarenhet av Bussgods.
> De gånger jag har köpt och sålt saker som
> skickats via Bussgods har det alltid varit framme
> 1-2 dagar senare.
>
> //John
+1, för mig tog det 13-14 dagar innan pengarna var inne på kontot... Annars väldigt funkis :-) T

Bussgods
+1

De är absolut att lita på. Tar nån dag längre än Posten, visst, men klart billigare om man ska skicka större grejer. Jag känner folk som har skickat sina flyttlass med Bussgods... Efterkrav är ju smidigt också.

Bussgods
Jag har köpt två par skidstavar med Bussgods. Det var inte meningen. Jag insåg inte att Bussgods inte fraktar till mottagaren, utan till något oheligt industriområde många kilometer från all anständighet. Där får man bara komma och hämta paketet när man själv är på jobbet, dvs 9-12 + 13-17 på vardagar.

Bussgods
erik h skrev:
> Jag har köpt två par skidstavar med Bussgods.
> Det var inte meningen. Jag insåg inte att
> Bussgods inte fraktar till mottagaren, utan till
> något oheligt industriområde många kilometer
> från all anständighet. Där får man bara komma
> och hämta paketet när man själv är på jobbet,
> dvs 9-12 + 13-17 på vardagar.

Jag hämtade mitt Bussgodspaket vid Cityterminalen, har de flyttat eller ligger anständighetens centrum väldigt lokalt koncentrerad vid någon kranskommun?

Bussgods
Jag har bara bra erfarenheter av bussgods. Har både skickat och tagit emot ett flertal saker, både med och utan efterkrav, och det har aldrig varit några problem.

Bussgods
Håller med den som sa att bussgods var snällare mot paketen.
Många paket man fått med posten har ju varit halvt sönderslagna på utsidan, har även fått några paket som varit öppnade och ett vadderat kuvert var delat på mitten och tejpat igen.

Bussgods
Jag har skickat och tagit emot ganska mycket hifi (dvs. ömtåliga prylar) med Bussgods. Känns som sagt som att de är lite mildare mot paketen, tror också de har lite mindre "hantering" rent allmänt (inga stora sorteringscentraler).

Att det skulle ta längre tid vet jag inte om jag håller med om. Det varierar en del, troligen beroende på hur deras busslinjer går, men inom några dagar har det nästan alltid gått frat. Senaste paketet tog 3 timmar (från Västerås till Uppsala)!

Bussgods
fredrikw skrev:
> Cityterminalen, har de flyttat eller ligger anständighetens centrum väldigt lokalt

Har man osis så är det Västberga industriområde istället. Vet inte om det var pga "skrymmande" eller för att jag bor på den sidan stan som de tyckte Västberga skulle passa mig bättre än Cityterminalen.

Bussgods
erik h skrev:
> fredrikw skrev:
> > Cityterminalen, har de flyttat eller ligger
> anständighetens centrum väldigt lokalt
>
> Har man osis så är det Västberga
> industriområde istället. Vet inte om det var pga
> "skrymmande" eller för att jag bor på den sidan
> stan som de tyckte Västberga skulle passa mig
> bättre än Cityterminalen.

Ett par skidstavar är ofta rätt skrymmande... :o)

Tillbaka
Topp