Bussning till Fox bakdämpare

nygren

Ny medlem
Skulle handla bussning till min Fox bakdämpare men handlaren skulle ha 500:- och det skulle ta ca tre veckor Storleken är 29.97 M6, sitter på en Specialized XC 04, är det någon som vet var man kan få tag på sådan billigare/snabbare?

Tack på förhand!

500:- låter mycket för en bussning, jag tror jag betalade 150:- för bussningen på min Fox RP23 hos Sportson Södermalm i somras, och då plockade de bort den gamla och pressade på den nya åt mig också.

Men måttet låter lite märkligt, är det verkligen en bussning du pratar om?

Jag tror det, två metallbitar som fäster dämparen mot vaggan med en M6 bult igenom. Verkstan, (Sportspec i Göteborg) mätte och gav mig det måttet.

Kan med svärmor som insats slå vad om att 30.00 är korrekt mått och jag konstaterar stillsamt att Sportspec fortfarande försöker råna sina kunder. 500kr?!?!? De är ju fullständigt galna!
Gå till en annan handlare, vilken som helst. Jag köper hellre cykel på Cykelringen än handlar hos Sportspec

Hmm, med bussning menar jag slitdelen som sitter mellan metallbitarna och dämparen, alltså en tunn plastcylinder som ska slitas ut och bytas regelbundet. Är du säker på att du behöver byta metalldelarna och inte bara den lilla bussningen? När det glappade som satan i mitt baklängage trodde jag att det var en massa grejer som behövde bytas, men det slutade med att jag bara bytte den ena bussningen, och då försvann glappet helt och hållet.

Tack för svaren, fick tag på ett ställe där dom verkar ha koll, Bikeplace, dom får hem delarna på någon dag och till ett betydligt bättre pris. Metalldelarna måste också bytas då jag haft glappet länge och de har slitits ner. Enligt Cykelspec behöver man inte byta den lilla bussningen!!! Skall nog hålla mig borta från dom i fortsättningen

Tack!

Kapar tråden lite... vet någon om man kan man använda Fox/RS-monteringskitten till en Cane Creek Cloud 9?
Hittar ingen info om det måttet :-/

/P-M

Preacher skrev:
-------------------------------------------------------
> pme: Cloud Nine nyttjar 1/2". Så svaret är ja.
>
> Här finns C9 worksheet:
> http://www.canecreek.com/manuals/cloud_nine_worksh
> eet.pdf

Men vad nu då. Har de ändrat den där pdf.en sedan jag kollade på den igår?
Då fanns det minnsan inte något diameter-mått med på skissen ;-)

Det lustiga är att jag fick ett väldigt snabbt svar från Cane Creek som sade att jag var tvungen att skaffa nya monteringskit. De vill troligen sälja egna prylarna :-/

Har även hittat andra sidor som bekräftar det Preacher skriver :-D

Tillbaka
Topp