Butik i STHLM med Oakley

Kung Stalle

Aktiv medlem
Butik i STHLM med Oakley
Tja!

Är på jakt efter ett par goggles och vill ha Oakleys Prizm low light-lins.

Sååå… nån som vet en eller flera välsorterade butiker med Oakley i STHLM med omnejd?

Stalle

Butik i STHLM med Oakley
Är det inte bättre att bara beställa? Visst, du kan kolla passform i butik, men det är helt omöjligt att få nån uppfattning om hur ett visst glas funkar utomhus när man bara kan prova inomhus.

XXL har rätt mycket Oakley och dessutom rätt ofta på rea.

Edit: Min uppfattning om low light-linsen är att jag inte hittar nåt riktigt vettigt användningsområde för den. När det är skumt ute ser jag bättre utan, eller med prizm trail.

Edit 2: Eller jo! Den är klockren när man cyklar med lampa i skogen. Får knöka på med lite mer effekt bara.

Butik i STHLM med Oakley
Tror det blir svårt, Synsam har inga goggles för annat än alpint här i Göteborg iaf.

Vilken modell är du ute efter? Jag har Oakley Airbrake med en massa linser och det är sällan jag använder prizm i svenska förhållanden om det inte är stekande sol på öppen yta. Dom är snabba att ställa om när man kommer in i skog men upplevs för mörka. Använder i regel clear-linsen när jag använder mina.

Personligen tycker jag Leatt 6.5 är bättre. Billigare linser, kompaktare format som ger lite justeringen i hjälmen och bättre linser för svenska förhållanden. Deras iriz-linser ser typ ut som prizm men kanske inte lika fräcka i liftkön. Vanligtvis så kör jag yellow 70% när skogen är grön, grey 58% solig vår och höst eller clear när det är mulet. Svettas du mycket är dessa även bättre ventilerade så dom immar mindre.

Butik i STHLM med Oakley
Mx24 i Västberga/årsta om den butiken finns kvar? Mest cross och hade innan mkt oakley. Har ett par från 100% som dubblar och funkar fin fint om du kan tänka dig annat än oakley så kan jag rekommendera de märket.

Butik i STHLM med Oakley
Alpingaraget har några goggles och flera linsor, men verkar inte har low light. Det finns dock Prizm Persimmon.

Tror att flera high-end outdoor-kläder butiker har Oakley.

Riktigt trågikt att sportbrillor.se har stängt: bra utbud, bullig och riktigt trevliga ägaren.

Butik i STHLM med Oakley
Tror det blir svårt, Synsam har inga goggles för annat än alpint här i Göteborg iaf.

Vilken modell är du ute efter? Jag har Oakley Airbrake med en massa linser och det är sällan jag använder prizm i svenska förhållanden om det inte är stekande sol på öppen yta. Dom är snabba att ställa om när man kommer in i skog men upplevs för mörka. Använder i regel clear-linsen när jag använder mina.

Personligen tycker jag Leatt 6.5 är bättre. Billigare linser, kompaktare format som ger lite justeringen i hjälmen och bättre linser för svenska förhållanden. Deras iriz-linser ser typ ut som prizm men kanske inte lika fräcka i liftkön. Vanligtvis så kör jag yellow 70% när skogen är grön, grey 58% solig vår och höst eller clear när det är mulet. Svettas du mycket är dessa även bättre ventilerade så dom immar mindre.
Som du ser är det Low Light jag är ute efter. Och de är ju i princip en helt klar lins.
Men Leatt 6.5... spanar in.

SCS hade inga.

Ja jag kan beställa... det handlar lite om att jag vill vara säker på att de dyker upp till nästa helg. Lite sent ute.

Både MX24 och Oakley i MOS är borta.

Sitter och jagar lite på nätet. Känns ju lite snöpligt att beställa och så ligger de och skvalpar på ett postkontor medans man är på semester.

Stalle

Butik i STHLM med Oakley
Kan du tänka dig att ta dig till uppsala så ska Lelles MC ha både 100% och Scott i lager, båda märkena har erkänt bra modeller.

Forsell motor verkar ha ett par Oakley i lager och klar lins om man får tro hemsidan.

Butik i STHLM med Oakley
Kan du tänka dig att ta dig till uppsala så ska Lelles MC ha både 100% och Scott i lager, båda märkena har erkänt bra modeller.

Forsell motor verkar ha ett par Oakley i lager och klar lins om man får tro hemsidan.
Min bäste herre!
Det är specifikt Prizm Low Light-linsen jag är ute efter. ?
Andra goggles har jag redan.

Butik i STHLM med Oakley
Är på jakt efter ett par goggles och vill ha Oakleys Prizm low light-lins.

Sååå… nån som vet en eller flera välsorterade butiker med Oakley i STHLM med omnejd?
unnamed (2).jpg

Tillbaka
Topp