Rutbritt
Aktiv medlem
Bygga cykel när doktorn är sträng!
För ca 4år sedan köpte jagen begagnad hoj för att rehabträna ryggen för att kunna fortsätta med mitt stora intresse: biljard. Nu många cyklar senare och en hel rygg kan jag återigen börja tävla lite biljard igen men vad har hänt!?: man har gått och blivit cyklist ta mig tusan. Helt plötsligt är intresset för cykling minst lika stort som biljarden och cykelintresset delas också med familjen, så det är inget svårt att få till träningstid!
Men vad händer då!! Jo, man åker på kalkaxel och får cykelförbud!!
Vad gör man då i väntan på läkning och ev. operation ?
Bygger en hardtail så klart!
För att få godkänt från familjen skall den funka till sambon också som är 10cm kortare och budgeten är ej obegränsad men ok( om man frågar mig och inte sambon :)
Vad blir det då.
En dartmoor primal med en beg. pike i fram och resten nytt.
Har aldrig gjort detta förut så tråden blir en nybörjar-byggar-tråd med förmodligen massor med misstag och skenande budget men nu kör vi!
Men vad händer då!! Jo, man åker på kalkaxel och får cykelförbud!!
Vad gör man då i väntan på läkning och ev. operation ?
Bygger en hardtail så klart!
För att få godkänt från familjen skall den funka till sambon också som är 10cm kortare och budgeten är ej obegränsad men ok( om man frågar mig och inte sambon :)
Vad blir det då.
En dartmoor primal med en beg. pike i fram och resten nytt.
Har aldrig gjort detta förut så tråden blir en nybörjar-byggar-tråd med förmodligen massor med misstag och skenande budget men nu kör vi!