Bygga om frambroms till bakbroms

curare

Medlem
Hej.

Jag har fått en helt sjuk felleverans från CRC (som någon kanske läst i "vänta-på-paket-tråden")
Istället för ett par Avid Elixir CR med 203-skivor fick jag två stycken frambromsar och en begagnad 185-skiva.
Då det var ett demo-par jag betalade för så hjälper dom mig inte med byte, komplettering med slang o nipplar eller skickar ens ett par riktiga skivor, eftersom "det måste ha varit felmärkt".

Hur kan jag bygga om den ena till en bakbroms?
Funkar goodridgeslang eller skall det vara något annat?
Vilka nipplar?
Vart köper man det så att det går snabbast. Inte crc iaf. Idioter.

Tacksam för hjälp.

Niklas

Beställ orginalslang från Vartex annars. Du behöver bara ny "oliv" och den lilla gängade nippeln som sitter i själva slangen. Jag kör med 160mm skiva bak så du borde klara dig med 185mm utan några problem.

Skaffa dig en lagom lång slang med passande nipplar till din broms. Det brukar finnas kit. Jag är sjukt nöjd med mina Goodridgeslangar. Har för mig att CC har sånna om du vill beställa från sverige. Dock inte säker på att det finns till just din broms, men det är bara att maila/ringa affären du tänkt handla ifrån så kan de säkert hjälpa dig. Sen kan det vara lämpligt att skaffa en passande adapter till oket så det passar med din ram och storleken på skiva du tänkt ha. Och så skivor på det, om det nu inte var så att du fick med någon mer än 185mm skivan.

har både goodridge och avids egen slang ( elixir r, juicy 7or).
det är enkelt att montera bägge , men enklast är orginalet. kolla in srams hemsida el youtube enkla steg för steg intruktioner .
glöm inte att fylla på mer olja och luftning när du fixat längden på slangen .
lycka till

Tillbaka
Topp