Makten
Aktiv medlem
Bygga shigura, vilka komponenter??
Ja. Minns inte exakt vad problemet var där, men har för mig att de slets ut på nolltid.Testade du trickstuffs belägg?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja. Minns inte exakt vad problemet var där, men har för mig att de slets ut på nolltid.Testade du trickstuffs belägg?
Jag körde med Shimano XT Ice Tech-skivor i tre år till mina MT5 på min förra hoj. Funkade perfekt!Blev xt Shimano handtag och mt5 ok. Fortsätter på mina Shimano skivor och byter över till magura eller ev galfer. ?Jag
Vilken modell på handtaget?Blev xt Shimano handtag och mt5 ok. Fortsätter på mina Shimano skivor och byter över till magura eller ev galfer. ?![]()
Blev bl-m8100 misstänker att de är med servo wave. Yes jag återkopplar när allt är monteratVilken modell på handtaget?
Montera, bädda in klossarna och meddela hur du upplever bromsen sen tack.
![]()
Magura MT5 Carbotecture® Disc Brake Set
Entry point into Magura Performance: Magura's MT5 Disc Brake Tried and tested 4-piston technology from motorcycle racing and adapted for cycling, this disc brake set from Magura promises maximum braking power. Braking power combined with ergonomics rwww.bike-components.de
Bra rea på mt5 om det är någon som är intresserad
Testade du trickstuffs belägg?
Ja. Minns inte exakt vad problemet var där, men har för mig att de slets ut på nolltid.
Nu är Shigurorna monterade. Tyvärr är jag lite stukad så jag kan inte testa ordentligt…
Visa bilaga 576671Visa bilaga 576672Visa bilaga 576673
Spontant så känns dom trevliga. Det satt MT5 på min förra cykel (Radon Slide Trail) och när jag bytte till HC levers så gillade jag dom skarpt. Känslan är inte helt olik.Men din spontana reaktion är? :)
Tack! Ringarna är målade med nagellack. Är rätt nöjd själv!Fina röda accenter!
Tack! Ringarna är målade med nagellack. Är rätt nöjd själv!
Ah, trodde att du hade köpt dom. Dom finns i "neonrot", men det matchar kanske inte precis.
Hmm, turkos skulle vara fin på min helstel SS ...
Blev xt Shimano handtag och mt5 ok. Fortsätter på mina Shimano skivor och byter över till magura eller ev galfer. ?![]()
Man kör ju med Magura ok och Shimano handtag…..Om Maguras levers går sönder lätt och Shimanos har vandrade bitpunkt ofta varför gå denna väg?
Vad missar jag?
Eller är Maguras bra men håller dåligt för ihärdigt slit som bikepark?
Eller är Shimanos bitpunktproblem också bara bikepark?
Ok? någon som kommit på att den vandrande bitpunkten är pga oken?Man kör ju med Magura ok och Shimano handtag…..
Nog oklart vart det är men ej upplevt det med magura oken än, dvs jag är nöjdOk? någon som kommit på att den vandrande bitpunkten är pga oken?
Ok? någon som kommit på att den vandrande bitpunkten är pga oken?
Det är väl en teori som låter trolig men inte vet jag. Verkar som att fokl inte bara har problem vid långa utförsbitar i alperna så borde ligga något mer bakom.Är vandrande bitpunkten inte alltid en följd av expanderande olja pga värme? Det måste börja vid oken.
Det är väl en teori som låter trolig men inte vet jag. Verkar som att fokl inte bara har problem vid långa utförsbitar i alperna så borde ligga något mer bakom.
Föredrar själv SRAM Code RSC men är nörd så vill veta mer o mkt =)
Jag trodde problemet var i handtagen? (i alla fall vad jag läst andras spekulationer och sett tredjeparts-lösningar). Jag har kört med SLX 7120, två olika set på två olika hojar under en 3års period utan vandrande bitpunkt. Senaste i helgen körde jag en 2km downhill-led i Norge utan att tappa något där heller. Poängen med Shigura är väl just att Magura-handtagen är piss men ok:en är prima.
Det låter osannolikt att problemet är i Shimano handtag om många överväger Shigura där man kör Shimano handtag med Magura ok.
Jag har aldrig hört om vandrande bitpunkt hos Magura. Folk vill köra Shigura för att dom inte tycker om ergonomi av Magura handtag eller/och plasten, eller?
(jag tycker om ergonomin och har ingen problem med plast)
Jag har gjort det och det funkade väl helt ok, förutom att handtagen är helt knäppa, så det är ju en nedgradering. Använde magura-oliv och stift. Gjorde det för att jag hade grejerna över efter att ha byggt normala shigura. Men finns ju ingen anledning att göra det annars...?!funkar det att köra omvänt? Magura mt5 handtag med shimano m8100? Då använda magura stift och oliv såklart
Samma här, har lite fel komponenter, magura hantag går ju att flippa för båda sidorna med det gör inte shimano. Men slangen blir fel längd annars. Men då vet jag att det går, tack så mycketJag har gjort det och det funkade väl helt ok, förutom att handtagen är helt knäppa, så det är ju en nedgradering. Använde magura-oliv och stift. Gjorde det för att jag hade grejerna över efter att ha byggt normala shigura. Men finns ju ingen anledning att göra det annars...?!
Viktigare att diskutera vad de skall kallas. Shope? Shipe? Homano?Nån som provat shimano och hope tillsammans när dessa oxå finns för mineralolja?
Viktigare att diskutera vad de skall kallas. Shope? Shipe? Homano?
Vad vill du åstadkomma? Kraften från Shimano + känslan från Hope? Eller har du bara delar över?Shihope måste de väl kallas iallafall ?
Så bestämt nu , tillbaka till frågan ?
I takt med att mina äldre bromsar fasas ut så hittar man ibland vissa komponenter billigare och skulle just hope vara billigast så måste jag veta att det funkar , sista cr elixir börjar sjunga på sista versen +10 år nåt , har ett saint handtag liggande så därav frågan ?Vad vill du åstadkomma? Kraften från Shimano + känslan från Hope? Eller har du bara delar över?
Okej. Det är bara kopplingen in till själva oket som jag är fundersam om Shimanos passar in på Maguras ok. Handtag med slang behöver jag förhoppningsvis inte röra.Jag klippte bara bort Magurahandtagen och satte dig Shimano med grejen inuti och utanpå slangen, funkar perfekt. Sonens cykel fick nya Deorehantagen och jag XT. Funktionsmässigt är dom väldigt lika tycker jag.
Det här ska jag prova innan jag ger upp med mina ShimaNO-bromsar...Säger inte att man ska kombinera utan det jag sade var att mt7 handtag med mt5 ok ger nog samma bromskraft men troligen mer lever throw.
Apropå bite point problem hos shimano, från tråden @Berk länkade till. Någon påstår där att det är de keramiska kolvarna som är problemet. Jag har bara haft bitepoint bekymmer med shimanobromsar som haft keramiska kolvar. Om det är därför vet jag ej. Men mina shigurabromsar har i alla fall lirat som de ska.. När jag körde SLX bromsar på min polygon så hade jag lite skiftande bitepoint i vintras. Nu har jag maguraok med samma slx handtag, ska bli intressant att se i vinter om det funkar bättre eller ej.
Visa bilaga 574537
Funkade det? Får panik på mina XT bromsar… ?Det här ska jag prova innan jag ger upp med mina ShimaNO-bromsar...