ZorbaTheBuddha
Ny medlem
Bygger drömcykeln
Har efter några månader lyckats ebay:a hem en Pinarello Montello ram i exakt mina mått. SLX stål och helt NOS från ca 1989. Nu börjar jakten på övriga komponenter o här hoppas jag på lite input härifrån (:
Drivlina tänker jag mig en grupp 10-speed campagnolo record. Verkar gå att få tag på för under 1000 dollar. Kul med italienskt, lätt och bra känsla och en topoftheline-grupp.
Hjul är himla klurigt då jag vill ha kolfiberhjul och inte är helt påläst här.
Dyker det upp ett par Lightweight Gripfelsturm verkar de vara förstahandsalternativet. Har en budget på max max 2000 dollar för hjul.
Vill inte att de låter för mycket när de frirullar, att de är allround, jättesnabba, hyfsat hållbara och snygga. Några bra rekommendationer att hålla utkik efter?
Sen ska massa annat skoj också handlas men börjar med stora bitarna (:
Drivlina tänker jag mig en grupp 10-speed campagnolo record. Verkar gå att få tag på för under 1000 dollar. Kul med italienskt, lätt och bra känsla och en topoftheline-grupp.
Hjul är himla klurigt då jag vill ha kolfiberhjul och inte är helt påläst här.
Dyker det upp ett par Lightweight Gripfelsturm verkar de vara förstahandsalternativet. Har en budget på max max 2000 dollar för hjul.
Vill inte att de låter för mycket när de frirullar, att de är allround, jättesnabba, hyfsat hållbara och snygga. Några bra rekommendationer att hålla utkik efter?
Sen ska massa annat skoj också handlas men börjar med stora bitarna (: