Astraboy
Aktiv medlem
[Byggtråd] Airdrop Edit V2, nu med ram
Update
Aiirdroppen lever och frodas fortfarande. Nu i höst har jag äntligen låtit den växa helt in i sin roll som parkhoj.
Det som är uppgraderat sedan sist:
framdäck Maxxis Shorty DH Maxxgrip 2.5
bakdäck Maxxis DHF Exo Maxxterra 2.5
Vevparti Shimano Deore 1X10
Cane Creek Double Barrel Coil CS med 450lbs fjäder
Rockshox Lyrik Select+ med uppgraderad airshaft
Nya Metal belägg till bromsarna
en vikt på stabila ca 16 kilo!
Ska beställa nya dekaler till gaffeln som matchar sadelstolpsklämman och styrlagret och byta handtag till våren. Samt antagligen sätta Maxxis DHF fram och köpa till ett bakdäck från Maxxis med double down. Känner att ett DH-specifikt framdäck är lite overkill, men därbak vill man ju ha lite mer skydd än EXO
Jag tror nog att jag kommer byta fjäder på bakdämparen till en på 500lbs, vi får se efter jag har provkört ordentligt.
Borde väl fundera på att byta mina XT 2-kolvsok mot 4-kolvs dito, men jag tycker att det funkar ganska bra ändå.
Aiirdroppen lever och frodas fortfarande. Nu i höst har jag äntligen låtit den växa helt in i sin roll som parkhoj.
Det som är uppgraderat sedan sist:
framdäck Maxxis Shorty DH Maxxgrip 2.5
bakdäck Maxxis DHF Exo Maxxterra 2.5
Vevparti Shimano Deore 1X10
Cane Creek Double Barrel Coil CS med 450lbs fjäder
Rockshox Lyrik Select+ med uppgraderad airshaft
Nya Metal belägg till bromsarna
en vikt på stabila ca 16 kilo!
Ska beställa nya dekaler till gaffeln som matchar sadelstolpsklämman och styrlagret och byta handtag till våren. Samt antagligen sätta Maxxis DHF fram och köpa till ett bakdäck från Maxxis med double down. Känner att ett DH-specifikt framdäck är lite overkill, men därbak vill man ju ha lite mer skydd än EXO
Jag tror nog att jag kommer byta fjäder på bakdämparen till en på 500lbs, vi får se efter jag har provkört ordentligt.
Borde väl fundera på att byta mina XT 2-kolvsok mot 4-kolvs dito, men jag tycker att det funkar ganska bra ändå.