[Byggtråd] Bird Aeris

[Byggtråd] Bird Aeris
marr sa:
mikipedia_ sa:
marr sa:
Cc har en gummitätning runt hela crown race. Onödigt att såga i.
Bauhaus har lämpliga avloppsrör i plast för ändamålet.

Det hade mit hope oxå, men det var sågat iaf.

Jepps, tror dyrare cc är skurna med.
Är hopes tätning runt hela ändå? Minns inte. Sett vissa där även tärningen har ett jack.

Men oavsett så är det ganska enkelt att få dit. Desto värre att få av om man inte har spezial verktug.

Ja runt om.

[Byggtråd] Bird Aeris
mg25 sa:
Makten sa:
Stoppa gaffel i frysen och lagergrunkan i hett vatten en stund. Då kommer de förhoppningsvis ploppa ihop hur lätt som helst, om du är tillräckligt snabb:-)

Så stor frys har jag inte i min lägenhet!

Lägg gaffeln utomhus en stund då! ;-) Relativt måttliga temperaturskillnader kan göra underverk för att få ihop saker med presspassning. Vågar du så kan du säkert värma lagerhållaren till ~150 grader i olja. Men det är inget jag rekommenderar med tanke på riskerna med kokande olja:-P

[Byggtråd] Bird Aeris
Nu börjar det se ut som en cykel ?
IMG_2047.JPG

IMG_2045.JPG

[Byggtråd] Bird Aeris
Sjukt fet hoj!

Finns det inga nya dekalkitt till gaffeln? Skulle varit mörkare så den matchar resten av den elaka känslan på cykeln! :D

[Byggtråd] Bird Aeris
[Byggtråd] Bird Aeris
mg25 sa:
Willie sa:
Sjukt fet hoj!

Finns det inga nya dekalkitt till gaffeln? Skulle varit mörkare så den matchar resten av den elaka känslan på cykeln! :D

Har funderat på nya dekaler till gaffeln, men inte bestämt mig. Kommer nog byta dekaler på bakdämparen till dessa http://www.commencal-store.co.uk/rock-shox-monarch-plus-debonair-kit-sticker-neon-yellow-c2x16187090

Cykeln blir mycket svart med lite neongult.

Kolla med slikgraphics, de gör riktigt fina dekaler annars. Så får du matchande för både gaffel och dämpare.

Är du med på det hemliga facebook gruppen för bird ägare?

[Byggtråd] Bird Aeris
marr sa:
mg25 sa:
Willie sa:
Sjukt fet hoj!

Har funderat på nya dekaler till gaffeln, men inte bestämt mig. Kommer nog byta dekaler på bakdämparen till dessa http://www.commencal-store.co.uk/rock-shox-monarch-plus-debonair-kit-sticker-neon-yellow-c2x16187090

Kolla med slikgraphics, de gör riktigt fina dekaler annars. Så får du matchande för både gaffel och dämpare.

The first rule of Bird club is...

[Byggtråd] Bird Aeris
Crossmax sa:
marr sa:
mg25 sa:
Willie sa:
Sjukt fet hoj!

The first rule of Bird club is...

Att den inte är hemlig, bara begränsad? :p

[Byggtråd] Bird Aeris
Är du med på det hemliga facebook gruppen för bird ägare?[/quote]

Nej det är jag nog inte, bara hittat deras officiella sida.

[Byggtråd] Bird Aeris
Så nu är den ihop, men det är några saker kvar att fixa, så som att kapa växelvajer och korta av bromsslangar. Sen verkar det som jag måste vänta in ett nytt reduceringskit då det glappar i det nedre, riktigt tråkigt :( Har mätt upp hålet i dämparen till 12,6mm och pinnen som går genom hålet till 12,1mm. Så nu är det bara vänta in ett nytt reduceringskit och att E13 ska släppa sin dropperstolpe :)
image1-1.JPG

image2.JPG

image1.JPG

Senast ändrad:
[Byggtråd] Bird Aeris
Blev ett litet black friday köp förra veckan som kom hem idag ? Så nu finns en provmonterad Monarch RC3 plus debonair till salu.

IMG_2098.JPG

IMG_2099.JPG

Senast ändrad:
[Byggtråd] Bird Aeris
Hej
Blev ett litet black friday köp förra veckan som kom hem idag ? Så nu finns en provmonterad Monarch RC3 plus debonair till salu.

Visa bilaga 313744
Visa bilaga 313745
Hej,

Hur har Kirk funkat för dig? Jag har just skaffat en Capra i storlek Small med Deville och Kirk på till min son som är strax över 150 lång och strax under 40 kg tung.

Den röda spaken för snabb lågkompression vid klättring verkar dock vara lös, Den verkar snurrar fritt från ändläge ca kl två (där B i BOS syns ovan), förbi klockan tolv (där spaken är i bilden ovan) och ner till ca kl fem (framför K i KIRK i bilden ovan) där den tar i den större kammaren.

Jag är glad för alla tips jag kan få.

Hälsningar,
Niklas

[Byggtråd] Bird Aeris
Hej

Hej,

Hur har Kirk funkat för dig? Jag har just skaffat en Capra i storlek Small med Deville och Kirk på till min son som är strax över 150 lång och strax under 40 kg tung.

Den röda spaken för snabb lågkompression vid klättring verkar dock vara lös, Den verkar snurrar fritt från ändläge ca kl två (där B i BOS syns ovan), förbi klockan tolv (där spaken är i bilden ovan) och ner till ca kl fem (framför K i KIRK i bilden ovan) där den tar i den större kammaren.

Jag är glad för alla tips jag kan få.

Hälsningar,
Niklas
Jag körde bara en säsong på den då jag ville gå över till 29” då, kör fortfarande på det. Den funka bra utan problem den säsongen iaf. Sålde den till en kille som hade en byggtråd om en Marino, hör för mig han hade Larsa som nick.

Tillbaka
Topp