Byggtråd Canyon Spectral AL 29
tänkte det kunde vara kul att starta en byggtråd för den cykel som jag håller på att bygga ihop.
Bakgrund
Dom senaste 5 åren så har jag kört runt på en T-bikes HT 26 som inköptes på detta forum. Jag har trivts på den men har känt ett tag att det skulle vara kul att prova en FS. Jag uppdaterade växlarna förra året på HT från 3x9 till 1x11 så dom får följa med över till den nya cykel.
En kompis köpte precis en ny Spectral och suget på att prova en FS blev större. När det sedan dök upp en spectral ram från 2015 på köp och sälj så slog jag till. Jag har tittat runt, tänkt och börjat köpa delar.
Så idag var det dax att ta bort växlarna från den gamla HT för att förberedda överflytten till den nya cykeln.
Sakerna som redan finns hemma:
Ram: Canyon Spectal AL 29
Framgaffel: Rockshox Pike rt3 130mm
Sadelstolpe: Rockshox Reverb Stealth
Sadel
Bakväxel: Sram x01 11 del
Växelreglage: Sram X01 11 del
Kassett: Sram XX1
Bromsar: Hope Tech 3 E4 (inköpta på köp och sälj)
Vevparti: Sram X1 (inköpt på köp och sälj)
Pedaler: Shimano xt trail
Handtag: Lizard skins moab
Sedan är det en hel del saker på ingång som borde komma dom närmsta veckorna.
Bakgrund
Dom senaste 5 åren så har jag kört runt på en T-bikes HT 26 som inköptes på detta forum. Jag har trivts på den men har känt ett tag att det skulle vara kul att prova en FS. Jag uppdaterade växlarna förra året på HT från 3x9 till 1x11 så dom får följa med över till den nya cykel.
En kompis köpte precis en ny Spectral och suget på att prova en FS blev större. När det sedan dök upp en spectral ram från 2015 på köp och sälj så slog jag till. Jag har tittat runt, tänkt och börjat köpa delar.
Så idag var det dax att ta bort växlarna från den gamla HT för att förberedda överflytten till den nya cykeln.
Sakerna som redan finns hemma:
Ram: Canyon Spectal AL 29
Framgaffel: Rockshox Pike rt3 130mm
Sadelstolpe: Rockshox Reverb Stealth
Sadel
Bakväxel: Sram x01 11 del
Växelreglage: Sram X01 11 del
Kassett: Sram XX1
Bromsar: Hope Tech 3 E4 (inköpta på köp och sälj)
Vevparti: Sram X1 (inköpt på köp och sälj)
Pedaler: Shimano xt trail
Handtag: Lizard skins moab
Sedan är det en hel del saker på ingång som borde komma dom närmsta veckorna.
Senast ändrad: