[BYGGTRÅD] - Carbonlagning och Abstinensdämpare, Done!

fredrik168, Nä det är ett lager färg, men är i princip samma färg som grunden ;)

Då kör vi, nu har jag tejpat och lackat hela helgen! Blev riktigt tufft till slut, lite småpill kvar men nu har jag en hel ram med tuff lack!
image21.JPG

Har även fått ihop ett par hjul:
image19.JPG

Tack för all possitiv feedback! Blev riktigt bra faktiskt!

Nu ska den bara byggas ihop, har skramlat ihop det mesta men saknar en bakväxel och lite småplock.

Fick styrlinda och ändar idag av Anders, tack och bock!
image.jpeg

Bjuder på en till bild på ramen
image.jpeg

Wow!jättebra jobbat!

Vissa slänger bara på en ful allebike logga, andra anstränger sig!:);)

Senast ändrad:
Imponerande snyggt lackjobb. När skriver du en instruktion för oss andra?
Ska blir spännande att se den uppbyggd.

desmo sa:
Imponerande snyggt lackjobb. När skriver du en instruktion för oss andra?
Ska blir spännande att se den uppbyggd.

Haaha, jag får väll skriva ihop något. Men är ju bara amatör så då blir man väll sågad av nån riktig lackerare :P

Det var så fult med svart sadelstolpe med så körde den i samma tema med, lika bra att gå all in! Nu står den som rullande chassie, har köpt ultegra reglage och bestället en ultegra bakväxel, sen är det bara lite vajrar innan det är dags att skruva ihop den!

image22.jpg

Måste du ha loggor? Den är ju så snygg nu. Mikrologga eller enbart undertill på diagonalrör tycker jag.

Kommer strunta i loggor, hade tänkt färgmatcha dom i så fall men blev cleant utan så nöjde mig med att signa den under vevhuset innan den klarlackades! =)

Willie sa:
Kommer strunta i loggor, hade tänkt färgmatcha dom i så fall men blev cleant utan så nöjde mig med att signa den under vevhuset innan den klarlackades! =)

Bra val tycker jag! Med signatur och tråd har den ju hög proveniens för framtiden.

Har missat den här tråden, sjukt nice! En fråga som dök upp från början när du borrade ut två popnitar. Fick du ut plupparna eller är de kvar o skramlar?

gabbeon sa:
Har missat den här tråden, sjukt nice! En fråga som dök upp från början när du borrade ut två popnitar. Fick du ut plupparna eller är de kvar o skramlar?

Ja det där klurade jag mycket på hur jag skulle lösa. Men slutade med att jag bara borrade av toppen och lät den expanderade delen sitta, den satt tillräckligt hårt för att tåla att jag försiktigt tryckte på den. Sen plastade jag över den så hoppas den ska sitta där nu och inte ramla loss och skramla runt i ramen.. :)

Fick hem ultegra bakväxeln idag. Har skruvat ihop en del ikväll men inte så kul att se så återkommer med bilder på när den är ihop. Ska bara få hem en NW klinga så är den klar!

Vad blev det för bromsar?
Jag har en gång i tiden använt en sån som den du hade på bild på förra sidan, fast min var svart. BR-M416.
Fungerade helt ok prestanda-mässigt, men hade en irriterande egenhet att den saknade justermöjligheter för bromsklossarna. Detta innebar att man var tvungen att skruva loss och flytta oket i sidled allt eftersom klossarna slets.

Slutade med att jag köpte nya ok när beläggen var slut. Blev Avid BB7 efter det.

anders_ sa:
Vad blev det för bromsar?
Jag har en gång i tiden använt en sån som den du hade på bild på förra sidan, fast min var svart. BR-M416.
Fungerade helt ok prestanda-mässigt, men hade en irriterande egenhet att den saknade justermöjligheter för bromsklossarna. Detta innebar att man var tvungen att skruva loss och flytta oket i sidled allt eftersom klossarna slets.

Slutade med att jag köpte nya ok när beläggen var slut. Blev Avid BB7 efter det.

Jag kör med dom jag visade på sidan innan (BR-M415) De går dock att justera.. Känns dock inte helt optimala i kombination med reglagen, dom kräver väldigt mycket vajerförflyttning. Ska se hur dom känns att cykla med annars får jag uppgradera.. =)

Då är den typ klar, saknar ett NW framdrev som jag hoppas dyker upp imorgon och sen blir det troligtvis ett byte av bromsok då dessa funkar dåligt med ultegra bromshandtagen.

image.jpeg

image.jpeg

Tack, kul med all possitiv feedback!

Nu är bara frågan vad har den till, blev för "fin" för vardagspendling känns det som, och trycka på skärmar känns inge kul heller.

Willie sa:
Tack, kul med all possitiv feedback!

Nu är bara frågan vad har den till, blev för "fin" för vardagspendling känns det som, och trycka på skärmar känns inge kul heller.

Alltid en svår fråga, men saker som inte används känns ofta som en belastning. Jag tycker du skall nyttja den så mycket som möjligt. Skillsen att ansiktslyfta den en gång till i framtiden kan ju ingen ta ifrån dig.

Lite lägesrapport, fick min singleklinga och nu funkar den som en dröm. Kört 25mil och ramen håller än för mina 85kg så får väll se lagningen som lyckad med.

Men nu till dilemmat, osäker på om jag ska behålla denna eller sälja den till förmån för annat.. Vintern börjar ju närma sig och en fatbike skulle vara trevligt, saknar även en dirt i mitt liv känner jag. Osäker på om jag verkligen behöver en cykel som denna och n+1 principen funkar inte med min boendesituation just nu. Så håll utkik om nån är sugen denna kanske dyker upp på K&S, eller skrik till i ett PM!

En bild på slutprodukten:
Done1.jpg

Willie sa:
Glad Midsommar happy!

Nu har det hänt grejer, efter att ha läst på både här och där, kikat youtube video och överlagt lite med folk med erfarenhet tog jag mod till mig och satte igång. Blev lite dåligt fotat under själva processen då plasthandskar och mitella gjorde mobilhandterande struligt.. Men såhär gick jag till väga!

Först skaffade jag fram lite spillbitar kolfiberduk.

Så nu är den "hel" igen, har även passat på att beställa en gaffel, nu ska de t slipas och fixas med resten av ramen med inför lack. Frågan är bara hur den ska se ut? Jag jar googlat inspiration som en tok men har ni några snygga cx någonstans så tipsa gärna om lite inspiration

Fanns det bilder här?

setreus sa:
Willie sa:
Glad Midsommar happy!

Nu har det hänt grejer, efter att ha läst på både här och där, kikat youtube video och överlagt lite med folk med erfarenhet tog jag mod till mig och satte igång. Blev lite dåligt fotat under själva processen då plasthandskar och mitella gjorde mobilhandterande struligt.. Men såhär gick jag till väga!

Först skaffade jag fram lite spillbitar kolfiberduk.

Så nu är den "hel" igen, har även passat på att beställa en gaffel, nu ska de t slipas och fixas med resten av ramen med inför lack. Frågan är bara hur den ska se ut? Jag jar googlat inspiration som en tok men har ni några snygga cx någonstans så tipsa gärna om lite inspiration

Fanns det bilder här?

Det gjorde det, ska se om jag kan få upp dom igen!

Tillbaka
Topp