manneblask
Aktiv medlem
[Byggtråd] Deviate Highlander V.2
Jaha då damp den ner, nog det lyxigaste jag unnat mig cykelmässigt under mina år.
50% rabatt på ramen, endast en kvar i min storlek, har prylar som passar på hojen rakt av hemma, tjänat lite extra cash på en bilförsäljning.
Var det billigt? Skulle jag inte säga!
Var det behövligt? Verkligen inte!
Var jag värd det? Självklart!
Kikat och följt Deviate ett bra tag och varit nyfiken och tänkt att en sån kommer jag aldrig köpa för den är för dyr. Nu sitter jag här ändå som ett barn på julafton.
Planen är att göra hojen till den ultimata Allt i allo-hojen. Jag kommer från en Propain Tyee som jag kört på i ett år och en Radon Skeen Trail som plattstig-hoj. Propainen har varit grym men jag känner att jag inte behöver så mycket hoj och flacka vinklar. Radonen är bra men funkar inte till allt när det blir för gnarly.
Vad kommer åka på då?
Ram: Deviate Highlander V.2 i medium
Gaffel: Fox 36 i 150mm (ramen är specad för 140-160). Ger ca 65.5 i gaffel vinkel - helt perfa.
Dämpare: DVO Jade X och/eller DVO Topaz som ger 145mm slag.
Drivlina: Blandat bös av Shimano och SRAM
Bromsar: Shimano SLX M7120
Sänkstolpe: OneUp v.2 180mm
Sadel: Det som finns i gömmorna
Pedaler: DMR Vault
Hjul: DT EX511 med 370-nav (uppgraderad ratchet)
Däck: Maxxis Minion DHR II fram och bak
Cockpit: Bestående av Chromag, PNW och Raceface
Ramen känns väldigt premium, det mesta känns välgenomtänkt och uppskattar den halvexterna höljedragningen än så länge (även om jag föredragit externt).
Byggandet drar igång i veckan. Tills dess blir det att stirra på ramen tills jobbet/livet ger en lite tid över.
50% rabatt på ramen, endast en kvar i min storlek, har prylar som passar på hojen rakt av hemma, tjänat lite extra cash på en bilförsäljning.
Var det billigt? Skulle jag inte säga!
Var det behövligt? Verkligen inte!
Var jag värd det? Självklart!
Kikat och följt Deviate ett bra tag och varit nyfiken och tänkt att en sån kommer jag aldrig köpa för den är för dyr. Nu sitter jag här ändå som ett barn på julafton.
Planen är att göra hojen till den ultimata Allt i allo-hojen. Jag kommer från en Propain Tyee som jag kört på i ett år och en Radon Skeen Trail som plattstig-hoj. Propainen har varit grym men jag känner att jag inte behöver så mycket hoj och flacka vinklar. Radonen är bra men funkar inte till allt när det blir för gnarly.
Vad kommer åka på då?
Ram: Deviate Highlander V.2 i medium
Gaffel: Fox 36 i 150mm (ramen är specad för 140-160). Ger ca 65.5 i gaffel vinkel - helt perfa.
Dämpare: DVO Jade X och/eller DVO Topaz som ger 145mm slag.
Drivlina: Blandat bös av Shimano och SRAM
Bromsar: Shimano SLX M7120
Sänkstolpe: OneUp v.2 180mm
Sadel: Det som finns i gömmorna
Pedaler: DMR Vault
Hjul: DT EX511 med 370-nav (uppgraderad ratchet)
Däck: Maxxis Minion DHR II fram och bak
Cockpit: Bestående av Chromag, PNW och Raceface
Ramen känns väldigt premium, det mesta känns välgenomtänkt och uppskattar den halvexterna höljedragningen än så länge (även om jag föredragit externt).
Byggandet drar igång i veckan. Tills dess blir det att stirra på ramen tills jobbet/livet ger en lite tid över.
Bilagor
Senast ändrad: