Heja, fint bygge! Helt i min smak med filosofin allmänt, utom kanske insnålningen på hjul men verkligheten finns ju att förhålla sig till. Du valde ramen jag hade som runner Up, så helt klart Westman approved! :)
Går att köpa ngt lättare senare! Newmen ser väldigt vassa ut (våga vägra kolfälgar), spanar på sådana till Jennies kommande bygge. (Som också blir i samma kategori, dvs AM29, och troligen snarlik eftersom jag specar)
theBrand sa:
Just nu står det nog mellan Pike, DVO-Diamond och CC Helm.
Färgtemat kommer nog mestadels gå i gråskala med lite inslag beige/Brun/Mässing, lite steam-punk typ (tror jag).
Tycker du tänker helt rätt med Pike U snarare än Lyrik. Nu när Piken finns med RC2 behöver man inte Lyrik för kombon 150mm och 65kg med normal åkstil, trevligare med lätt front på stigen då än mer styvhet än som behövs. För hård körning däremot är en riktigt styv gaffel trevligt. Helm är rejält styv för en 35mm f ö.
Min Helm gick från överdämpad och lite stiction-aktig till finfin först efter ca 30h. Nu efter en ovanligt lång inkörningsperiod är den plush plush och jättefin även vid lugnare cykling. Jag tror mao att de flesta recensioner inte cyklat den länge nog för att uttala sig.
Att kunna ställa neg och pos luftkammare separat är guld. Går verkligen att få den jättefinkänslig och i kombination med Helmens alla andra inställningar kan man få den att bete sig väldigt olika. Lätt att byta slaglängd på den var det också.
Diamond D1 ser också jättefin ut. Vet att du pratat DVO länge, nu när du bygger drömhoj är det kanske dags? Den kommer dock med lite viktstraff och saknar väl separat neg luftkammare (men har OTT).
Om du inte vill modda slaglängd hemma vs borta tror jag Piken blir jättebra. Vill du modda upp är Helmen ett mycket bra val. Gunmetal borde se bra ut för att ge dig lite steampunknyanser att komplettera också.