El Maco
Aktiv medlem
[Byggtråd] - Happyride bygger trials/dirthoj
Efter ett inte så långt samtal med Makten hade jag fått en trialsram för 26“ hjul.
Tanken blev då rätt snabbt att det skulle byggas en lekcykel med en budget på exakt 0 kr (exklusive vevlager). Lite inspirerat av Sam pilgrims free bike challenge, och cykelmärket Inspired.
Ramen är en Grossman product 05. Tanken är att den ska kläs med en dämpad gaffel, skivbromsar, singel speed och kanske en sadel som man får fästa på nåt klurigt sätt (buntband).
Så happy, jag hämtar dina gamla 26" grejer i Stockholm. Alla saker som inte används kommer gå vidare till bättre hem! Jag behöver allt, men framförallt hjul och klistermärken ?
Det som behövs:
Bromsar - klart, men vill ha hydrauliska
Hjul - klart
Däck - klart, annat än slicks på g
Slang - klart
Styre - klart
Styrstam - klart, men vill ha en högre och kortare
Handtag - klart
Vevparti - klart
Vevlager - klart
Kedja - klart
Kassett eller liknande lösning - klart
Kedjespännare eller bakväxel - klart
Gaffel - klart, en hårdare vore att föredra. Finns det en annan så tar jag gärna och provar.
Styrlager - klart
Ram - klart
Topcap och skruv - klart
Spacers till cockpit - klart
Platta pedaler - klart
Tanken blev då rätt snabbt att det skulle byggas en lekcykel med en budget på exakt 0 kr (exklusive vevlager). Lite inspirerat av Sam pilgrims free bike challenge, och cykelmärket Inspired.
Ramen är en Grossman product 05. Tanken är att den ska kläs med en dämpad gaffel, skivbromsar, singel speed och kanske en sadel som man får fästa på nåt klurigt sätt (buntband).
Så happy, jag hämtar dina gamla 26" grejer i Stockholm. Alla saker som inte används kommer gå vidare till bättre hem! Jag behöver allt, men framförallt hjul och klistermärken ?
Det som behövs:
Bromsar - klart, men vill ha hydrauliska
Hjul - klart
Däck - klart, annat än slicks på g
Slang - klart
Styre - klart
Styrstam - klart, men vill ha en högre och kortare
Handtag - klart
Vevparti - klart
Vevlager - klart
Kedja - klart
Kassett eller liknande lösning - klart
Kedjespännare eller bakväxel - klart
Gaffel - klart, en hårdare vore att föredra. Finns det en annan så tar jag gärna och provar.
Styrlager - klart
Ram - klart
Topcap och skruv - klart
Spacers till cockpit - klart
Platta pedaler - klart
Senast ändrad: