lillnysta
Medlem
Byggtråd - Kina stålracer för pendling
Hej!
Är mitt uppe i mitt absolut första cykelbygge.
Började cykla 2022, en Scott Speedster 30 Gravel. Uppdaterade sensommaren 2025 till en Pinarello Grevil från 2024 på en kampanjutförsäljning.
Cykelintresset har fortsatt öka och håller nu på att bygga en ”pendlarcykel”. Nu är det kanske inte så att jag har långt till jobbet (1.2 km) utan tänker att jag kan få in lite vardagsträning med lite omvägar före eller efter jobbet på en cykel jag känner att jag kan våga läsa fast vid jobbet och kanske även göra lite ärenden på.
Utgår från en stålram från Kina för att hålla kostnaden nere och minska mitt sentimentala värde att behöva vara överdrivet försiktig med den. Vill att cykeln ska brukas.
Flyttar över allt mitt SRAM Rival från Pinarellon som får en uppgradering till Force rakt igenom.
Utrustning:
Ram TQIQT TG006 från AliExpress 3900:-
Sram Rival 1x12
Brooks lädersadel
Riley sadelstolpe zero set back
Riley styrstam och styre
SUPACAZ Super Sticky Kush tape Brown/Black
Svarta P2R Flatman 70 SPD pedaler För att kunna cykla med och utan cykelskor
Fulcrum Sonic AL hjul
Hutchinson Blackbird all season däck 34 mm
Kör med slang initialt då jag tänkt använda samma hjulpar med dubb på vintern.
tar gärna tips på tillbehör m.m som skärmar, packväskor etc.
Som sagt, mitt första cykelbygge och ör helt novis på att skruva med cyklar så var snälla
/Daniel
Är mitt uppe i mitt absolut första cykelbygge.
Började cykla 2022, en Scott Speedster 30 Gravel. Uppdaterade sensommaren 2025 till en Pinarello Grevil från 2024 på en kampanjutförsäljning.
Cykelintresset har fortsatt öka och håller nu på att bygga en ”pendlarcykel”. Nu är det kanske inte så att jag har långt till jobbet (1.2 km) utan tänker att jag kan få in lite vardagsträning med lite omvägar före eller efter jobbet på en cykel jag känner att jag kan våga läsa fast vid jobbet och kanske även göra lite ärenden på.
Utgår från en stålram från Kina för att hålla kostnaden nere och minska mitt sentimentala värde att behöva vara överdrivet försiktig med den. Vill att cykeln ska brukas.
Flyttar över allt mitt SRAM Rival från Pinarellon som får en uppgradering till Force rakt igenom.
Utrustning:
Ram TQIQT TG006 från AliExpress 3900:-
Sram Rival 1x12
Brooks lädersadel
Riley sadelstolpe zero set back
Riley styrstam och styre
SUPACAZ Super Sticky Kush tape Brown/Black
Svarta P2R Flatman 70 SPD pedaler För att kunna cykla med och utan cykelskor
Fulcrum Sonic AL hjul
Hutchinson Blackbird all season däck 34 mm
Kör med slang initialt då jag tänkt använda samma hjulpar med dubb på vintern.
tar gärna tips på tillbehör m.m som skärmar, packväskor etc.
Som sagt, mitt första cykelbygge och ör helt novis på att skruva med cyklar så var snälla
/Daniel
Bilagor
Senast ändrad: