[Byggtråd] Lets Salsa ?

Martinmat

Aktiv medlem
[Byggtråd] Lets Salsa ?
Idag kom hjulen, ett fynd på tysk internetsida för 215€

XLC Evo nav (osäker på vem som gör dem) maskinlager. Fälgarna är Alex blizzerk pro 80. Samma som surly Rolling darryl med svetsad skarv. Inte superlätta men inga bojsänken heller o nu blev det pengar över till moppeköp åt dottern ?

Med tanke på att fälgarna lösa kostar 80-90€ så får ett hjulset för 215€ vara en bra deal. Rasar naven kan man ju se det som att man fick dem på köpet ?

Hjulen satt originalmonterade på 2017 års haibike fat six, deras e - fatbike så återförsäljaren av haibike här i stan borde kunna få fram ex body etc

I helgen satsar jag på att bli klar med bygget förutom tubelessklnveryeringen där jag inväntar grejor

Men nu blir det AW ?

Bilagor

Wiggen

Ny medlem
[Byggtråd] Lets Salsa ?
Attans vilken fin TJOCCIS det blir, nästan så man är sugen på att förarga frugan ytterligare och skaffa sig en till innan man ens är klar med första...

Lars.E

Aktiv medlem
[Byggtråd] Lets Salsa ?
Kanske ser jag fel, men... Har däcket inte "ploppat" vid JUMB, sitter loggan snett, eller är det bara vinkeln på bilden?
Jag ser iallafall på fälgbilderna att det ser ut att vara en sjysst fälg för slanglöst.
Skynda dig att bygga färdigt nu så att du kan smutsa ner den ordentligt.
Snyggt bygge.

Martinmat

Aktiv medlem
[Byggtråd] Lets Salsa ?
Helt rätt Lars, hade krupit av eller jag slarvat... ? upptäckte det när jag skulle på med dem på cykeln, fixat nu! Du har öga för detaljer ?

Nu återstår bara broms o växeljustering innan det är dags för provtur, fick dock avbryta för att hinna köra skräp på tippen innan de stänger. Men här är en sneakpeek på färdigt bygge, ska foto lite mer på provturen

Lars.E sa:
Kanske ser jag fel, men... Har däcket inte "ploppat" vid JUMB, sitter loggan snett, eller är det bara vinkeln på bilden?
Jag ser iallafall på fälgbilderna att det ser ut att vara en sjysst fälg för slanglöst.
Skynda dig att bygga färdigt nu så att du kan smutsa ner den ordentligt.
Snyggt bygge.

Bilagor

Martinmat

Aktiv medlem
[Byggtråd] Lets Salsa ?
Tack ska ni ha allesammans! Sjukt nöjd med detta bygge! Nu saknas bara carbonstyre o andra handtag samt tubeless, som den står nu ligger den på 14,53kg. Nytt Styre o handtag kapar ca 200g och tubeless ger ju 700-800gr så 13,5 med dropper känns ju ok. Med vanlig stolpe kan man ju kapa 400-500gr till dvs 13kg ca. Men den känns pigg o rapp som den är o dropper känns Nice i stök o bröt

Martinmat

Aktiv medlem
[Byggtråd] Lets Salsa ?
Kommer köras med 2.8 chuppacabras som jag har liggandes. Tanken är att dottern kan låna den där grusvägskörning mm. Samt att jag går en hoj för gravelrundor å lättare Stig under sommarhalvåret

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer