(Byggtråd) Massiv Stigcykel

Det vart en KS stolpe med reglaget under sadeln, hittade en med 150mm drop som passade riktigt bra och då behövde jag heller inte borra, är ju heller ingen nackdel att styret blir cleant utan extra reglage och vajrar. Det kommer bilder under veckan hoppas jag då hojen ska plåtas av en kille som kan det här med fotografering.

Testkörd och klar!! Lika långsam uppför som gubben på sadeln men en riktig best utför, vansinnigt roligt!!

Bilagor

• IMG_20180510_163318.jpg
    IMG_20180510_163318.jpg
    813.6 KB · Besök: 112
  • IMG_20180510_163407.jpg
    IMG_20180510_163407.jpg
    631 KB · Besök: 112
  • IMG_20180510_163255.jpg
    IMG_20180510_163255.jpg
    550.7 KB · Besök: 112
Stämmer bra det, stod/står utanför shoppen denna helgen. Jo den vart väldigt bra och jag är grymt nöjd med resultatet, den funkar faktiskt riktigt bra som stigcykel också vilket från början var en liten chansning. Behöll min Giant Reign Advanced utifall den inte skulle funka till belåtenhet. Nu ska Gianten säljas i alla fall och det blir Voltage som är den nya permanenta stigcykeln.

Vad landade vikten på? Kanske inte det främsta målet med detta bygget men några kg lättare är original lär det ändå ha blivit.

Vikt på hojen med rätt bromsar landade på 15,7kg. Inte lättaste endurohojen och kanske inte den snabbaste uppför, men jäklar vad den rullar på utför. Klättrar dock förvånansvärt bra och Climbswitshen på DB Coilen funkar riktigt bra trots den långa slaglängden.

Bilagor

• IMG_20180812_193830.jpg
    IMG_20180812_193830.jpg
    350.6 KB · Besök: 86
ee-Wingarna är 2.5 hekto lättare än GX vevarna, jag sparade dock ingen vikt eftersom jag skickade i slang i hjulen.
Så + - 0 kan man säga.? Ibland vill man ju bara ha vissa saker å då får det kosta en slant, tycker de är snygga och helt värt det.

Jag är bara så otroligt trött på tublessklägget, är skapligt händig på att byta slang om det skulle behövas å känner att jag hellre gör det. Jag åker alltid på ca 2 bar och har fortfarande schyssta knäleder så jag har faktiskt inte fått många punkor än. Därav beslutet med slang.?

X-Race sa:
Jag är bara så otroligt trött på tublessklägget, är skapligt händig på att byta slang om det skulle behövas å känner att jag hellre gör det.

Det där kan jag iaf hålla med om, tycker dock inte att slang håller bättre än slanglöst, funderar dock pga nuvarande fälgars snikigt tunna fälgkanter (knappt 1,5mm) som gärna slitsar däcket precis ovanför ”wire’n” (även om wire’n ersatts av ngt böjligare material i dagens hopvikbara däck...) att montera idiotsäkra tunga DH-semislicks.

Tillbaka
Topp