Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sådan husse sådan hund.Rå skönhet och funktion!
Hej!Hur breda däck fick du plats med? 38 "brukar" det väl vara, men kanske en 1000 har lite mer utrymme än vanligt. Jag har för mig att det original faktiskt fick plats 35 mm däck på den med skärmar. Eller om det kanske bara var 32.
Fint bygge. Jag måste nog göra en konvertering på min 1000 också, för att få den användbar. Jag har cyklat på 42 mm 650B de senaste tolv åren och blivit bortskämd, det känns jobbigt hårt och stötigt med smala däck.
Jag tycker faktiskt det är lite konstigt att det blir rostfläckar trots linoljan. Hur många lager har du lagt på?
Ja jag får nog jobba på med oljan? Tänker du konvertera till 650b själv?2011 gjorde jag en 650B konvertering på en 80-tals Motobecane. De enda bra däck som fanns då var Grand Bois Hetré, och just de däcken var hela anledningen till att jag ville ha 650B. Skönt att höra att du inte behövde röra kedjestagen. De blev jag tvungen att pressa ut mer än vad som kändes helt bra för att få plats med däck och skärm.
Men jag hoppas och tror att om du bara efter hand får upp ett tjockare ytskikt med linoljan, så rostar det inte. Det blir väldigt, väldigt tunt när man lägger på och sen torkar av med trasa, men det härdar antagligen snabbt då också. Du känner nog när det blivit hårt, men jag tycker det borde härda på en vecka, om inte snabbare? Om man jämför med ett lager målarfärg, så misstänker jag att man får lägga på kanske 20 lager med trasa för att komma upp i samma tjocklek.