Att ta sig själv på för stort allvar är
inte att bli upprörd när man får oförtjänt skit, det är mänskligt. Istället är det är trosuppfattningen att man som individ inte är kapabel till att fela, att inte kunna ta ett steg tillbaka och inse att man själv är en del av problemet.
Ett forum med god stämnimg vilar på eldsjälar som både delar med sig av kunskap och (i detta fallet) ibland till och med material. Ska dessa användare känna att det finns någon mening med deras engagemang så bör man markera när mobbning och kränkningar sker.
I denna tråden har jag frågat Håkan vad han menar för jag ser ingen anledning till varför jag blir bemött på detta sätt.
Tvärtom är hans angrepp helt verklighetsfrånvända:
Jag antar det är inlägg
#4 och #6 som åsyftas. Så, här:
och här:
Att säga att jag
tror något innebär att det är min gissning, utifrån min erfarenhet och kunskap, men att den inte nödvändigtvis är korrekt.
Att förtydliga att något är vad jag
föredrar är en reservation för att det finns flera åsikter i ämnet och efterföljande påstående är min subjektiva uppfattning.
Jag förstår iden med ett lågmodererat forum, men med en sådan här problematik så går det stick i stäv med liknelserna om
hemmafest och
vardagsrum.
Jag föreslår att ni byter namn på forumet, från
Sveriges trevligaste cykelforum till
Ett cykelforum.
För just nu känns mitt engagemang förminskat, ouppskattat - en skitsak.
Jag tackar
@jansson99 för ett utförligt svar på pm och konstaterar att happy för tillfället inte är en plats för mig.